Kods | DA0125 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides inženierķīmija un materiālzinības | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sergejs Gaidukovs, Gerda Gaidukova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apskata pamatzināšanas par vides inženierķīmiju un materiālzinībām, lai attīstītu studentiem iemaņas un kompetences tehnoloģiju ekoloģisko problēmu novērtēšanā, iepazīstinātu studentus ar tīrām vides tehnoloģijām, kā arī sniegtu izpratni par vienkāršajiem materiāliem un kompozītiem, materiālu tehnoloģiskajām un ekspluatācijas īpašībām, šo materiālu priekšrocībām un trūkumiem, materiālu struktūru īpatnībām un to pētīšanas metodēm. Kursā tiek attīstītas kompetences izsekot materiālu un izstrādājumu dzīves ciklam, patstāvīgi veikt eksperimentus laboratorijā, veikt rezultātu analīzi, izskaidrot, apkopot datus un izdarīt secinājumus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir attīstīt pamatzināšanas par vides inženierķīmiju un materiālzinībām. Kursa uzdevumi ir attīstīt studentiem šādas iemaņas un kompetences: spēt novērtēt tehnoloģiju ekoloģiskās problēmas, iepazīstināt studentus ar tīrām vides tehnoloģijām. Kā arī sniegt izpratni par vienkāršajiem materiāliem un kompozītiem, materiālu tehnoloģiskajās un ekspluatācijas īpašības, šo materiālu priekšrocības un trūkumus, materiālu struktūru īpatnībām un to pētīšanas metodēm; veidot kompetenci izsekot materiālu un izstrādājumu dzīves ciklam, patstāvīgi veikt eksperimentus laboratorijā, veikt rezultātu analīzi, izskaidrot, apkopot datus un izdarīt secinājumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students izprot un spēj iztirzāt vides un ekoloģijas jautājumus,
Students spēj patstāvīgi un kritiski formulēt un analizēt ekoloģiskās problēmas. - Pārbaudes veidi: izpildīti mājas darbi.
Kritēriji: prezentēts un aizstāvēts personīgais uzdevums – referāts. Students spēj izvērtēt ilgtspējīgas attīstības indikatorus, noteikt ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Students spēj orientēties atmosfērā, hidrosfērā un litosfērā notiekošajos ķīmiskajos procesos. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs. Kritēriji: izpildīti mājas darbi. Students apguvis studiju kursa saturu. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs, eksāmens Kritēriji: prezentēts un aizstāvēts personīgais uzdevums – referāts. Nostrādāti un sekmīgi aizstāvēti laboratorijas darbi. Izpildīti mājas darbi. Students saredz un spēj formulēt kopsakarības starp dažādu materiālu struktūru un īpašībām, viņam ir vispārīgs priekšstats par materiālu izvērtēšanas, izvēles un pielietošanas principiem. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: prezentēts un aizstāvēts personīgais uzdevums – referāts. Izpildīti mājas darbi. Students spēj orientējies materiālu struktūru īpatnībās un to pētīšanas metodēs. Students spēj izsekot materiālu un izstrādājumu dzīves ciklam. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs. Kritēriji: prezentēts un aizstāvēts personīgais uzdevums – referāts. Students spēj atpazīt atsevišķas vienkāršo materiālu un kompozītu grupas, izskaidrot un pamatot šo materiālu svarīgākās tehnoloģiskās un ekspluatācijas īpašības, šo materiālu priekšrocības un trūkumus. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs. Kritēriji: nostrādāti un sekmīgi aizstāvēti laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbi - 20%
Uzdevums - 20% Laboratorijas darbi, praktiskās nodarbības - 20% Kontroldarbi - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju programmas līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|