Kods | DA5121 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izejvielas un resursi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Pubule, Francesco Romagnoli, Ketija Bumbiere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātas zināšanas par izejvielās un resursiem, to veidiem, izmantošanas iespējām un izejvielu un resursu ieguves ietekmi uz vidi. Studējošais iegūst zināšanas par tendencēm izejvielu un resursu ieguvē un izmantošanā. Studiju kursa satura apguve notiek ciešā teorijas un prakses kontekstā, līdztekus teorētiskajām zināšanām tiek apgūtas praktiskas prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par izejvielās un resursiem, to ieguvi un izmantošanu un ietekmi uz vidi dažādos resursu aprites posmos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar resursu klasifikāciju un izmantošanu. 2. Iepazīstināt studējošos ar ražošanas procesā izmantotiem resursus un izskaidrot to izmantošanas ietekmi uz vidi. 3. Sniegt priekštatu par resursu izmantošanas veidiem. 4. Sniegt priekštatu par resursu izmantošanas parametriem un resursu ilgtspējīgāku izmantošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un klasificēt resursus pēc to izcelsmes un izmantošanas. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens.
Kritēriji: spēj noteikt resursu piederību dažādām grupām, kā arī nosaukt to pielietošanas nozares. Spēj identificēt ražošanas procesus nodrošinošos resursus un izejvielas, kā arī to ietekmes uz vidi aspektus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj noteikt ražošanas procesā izmantotos resursus un izskaidrot to izmantošanas ietekmi uz vidi. Spēj analizēt dažādu resursu izmantošanas racionalitāti. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj salīdzināt dažādus resursu izmantošanas veidus un šo procesu parametrus. Spēj optimizēt resursu ieguves un izmantošanas procesus, izstrādājot priekšlikumus to ilgtspējībai. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj noteikt resursu izmantošanas optimālos parametrus un sniegt priekšlikumus resursu ilgtspējīgākai izmantošanai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 60%
Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|