Kods | DA5114 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Klimata tehnoloģiju teorētiskie pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aiga Barisa, Anna Kubule, Marika Rošā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss "Klimata tehnoloģiju teorētiskie aspekti" ir balstīts uz klimata pārmaiņu un globālās sasilšanas rašanās iemeslu izzināšanu un ietekmējošo faktoru noteikšanu. Kursā tiek apskatīti jautājumi, kas saistīti ar atmosfēras piesārņošanu, siltumnīcefekta gāzu emisiju noteikšanu, likumdošanas ietekmi uz klimata pārmaiņu mazināšanu un adaptāciju. Viens no svarīgiem kursā apskatītajiem aspektiem ir klimata tehnoloģijas un to nozīmīgums klimata pārmaiņu kontekstā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskas zināšanas par klimata pārmaiņām un globālo sasilšanu, to fizikālajiem aspektiem, likumdošanu, klimata tehnoloģijām un ekonomikas aspektiem, iemācīties arī praktiski rēķināt CO2 un citas SEG emisijas un izstrādāt grupas darbus par aktuāliem un inovatīviem tehnoloģiskajiem risinājumiem klimata pārmaiņu jomā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj aprēķināt siltumnīcefekta gāzu emisijas - Pārbaudes veidi: tests, eksāmens, praktiskie darbi
Kritēriji: spēj risināt uzdevumu Spēj izvērtēt klimata pārmaiņu radīto efektu uz vidi - Pārbaudes veids: laboratorijas darbi Kritēriji: spēj ieviest laboratorijas darbu un pamatot iegūtos rezultātus Spēj noteikt klimata pārmaiņu ietekmi uz vidi un tautsaimniecību - Pārbaudes veids:eksāmens Kritēriji: spēj pamatot un noteikt klimata pārmaiņu ietekmes apjomu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 30% Laboratorijas darbi - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas fizikā, bioloģijā un matemātikā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|