Kods | DA5104 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads studiju nozarē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Lauka, Ketija Bumbiere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz priekštatu par studiju nozari, tajā skaitā bakalaura studiju programmas saturu un realizāciju. Studiju kursa ietvaros tiek sniegts priekštats par mācību procesa organizāciju, vides zinātnes jēdzienu, vēsturi un problēmām, karjeras iespējām specialitātē.. Studiju kursa satura apguve notiek ciešā teorijas un prakses kontekstā, līdztekus teorētiskajām zināšanām tiek apgūtas praktiskas prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt priekšstatu par studiju programmas saturu un mācību procesa organizēšanu. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par vides inženierijas nozari un tās attīstības vēsturi; - izveidot izpratni par ilgtspējīgas attīstības principiem; - sniegt priekštatu par potenciālo darba tirgu specialitātē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt problēmas un veikt analīzi vides zinātnes nozarē. - Pārbaudes veidi: eksāmens, kursa darbs – veicināt izpratni par atjaunojamo energoresursu un klimatu tehnoloģiju ieviešanas iespējām pasaulē un Latvijā.
Kritēriji: izpratne par atjaunojamo energoresursu un klimata tehnoloģiju izmantošanas iespējām pasaulē un Latvijā. Spēj praksē pielietot zināšanas par zinātniskās informācijas pieejamību nozarē. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs. Kritēriji: spēj atrast zinātnisko informāciju datubāzēs nozarē un to analizēt. Spēj identificēt vides problēmas, veikt to novērtējumu un sniegt priekšlikumus. - Pārbaudes veidi: spēle Enerģētikas izaicinājums. Kritēriji: spēj izpildīt sniegtos uzdevumus, kas veicina sadarbību starp studentiem, veicina radošu pieeju problēmu risināšanai un veido veselīgu konkurenci starp studentiem. Spēj identificēt potenciālās darba vietas un karjeras iespējas specialitātē. - Pārbaudes veidi: diskusija. Kritēriji: spēj izteikt savu viedokli, kā arī rast atbildes uz sevi interesējošiem jautājumiem, diskutējot par potenciālajām darba iespējām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbs - 40%
Praktiskie darbi, spēle, diskusijas - 40% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinības (atbilstoši vidusskolas līmenim). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|