Kods | DA1116 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads bioloģijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Mežule | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks apgūtas pamatzināšanas bioloģijā. Bioloģija ir dabas zinātne par dzīvību un dzīvajiem organismiem visās to izpausmēs. Zinātne pēta dzīvās matērijas organizāciju visos līmeņos - molekulārā, šūnu, audu, orgānu, organismu un organismu kopu līmenī. Bioloģijas nozare tiek iedalīta daudzās apakšnozarēs, piemēram, molekulārā bioloģija, ģenētika, šūnu bioloģija, mikrobioloģija, virusoloģija, mikoloģija, fizioloģija, ekoloģija, botānika, zooloģija. Galvenie nozarē pētāmie procesi saistīti ar procesu likumsakarību izpēti un iespējamām īslaicīgām un ilglaicīgām izmaiņām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iegūt pamatzināšanas par dažādu bioloģijas nozaru pamatprocesiem, kā arī aktualitātēm kā bioloģiskos procesus var pielietot ražošanā biotehnoloģijā, enerģētikā, vides un lauksaimniecības apsaimniekošanā. Kursa mērķa sasniegšanai izvirzīti vairāki uzdevumi: 1) Spēt orientēties bioloģijas nozares nozīmīgākajos jautājumos un aktualitātēs. 2) Definēt atšķirības starp dažādām dzīvo organismu grupām. 3) Apgūt bioloģijas pamatprincipus inženierzinātnēs. 4) Orientēties aktuālajos jautājumos par ilgtspējīgu apsaimniekošanu un klimata ietekmi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas bioloģisko sistēmu pamatprincipos - Eksāmens, praktiskie darbi. Prot definēt atšķirības starp dažādām organismu grupām - Eksāmens, praktiskie darbi, starppārbaudījums. Orientējas jaunākajos nozares attīstības virzienos, spēj praktiski risināt dažādas problēmsituācijas. - Praktiskie darbi. Spēj identificēt bioloģisko sistēmu lomu vides un ilgtspējīgas apsaimniekošanas nozarēs. - Eksāmens, praktiskie darbi, starppārbaudījums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1 starppārbaudījums (kontroldarbs, vispārīgo zināšanu novērtēšanai) - 10%
2 praktiskie darbi auditorijā (situāciju analīze) - 20% Eksāmens - 70% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas ķīmijā un bioloģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|