Kods | DA5108 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads vides sistēmdinamikas modelēšanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Armands Grāvelsiņš, Ritvars Freimanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pamatzināšanas par sistēmdinamikas modelēšanas izmantošanu vides problēmu risināšanai. Studiju kursa ietvaros tiek apgūti sistēmiskas domāšanas pamatprincipi un vienkāršāko grafisko instrumentu izmantošana sistēmu veidošanai un analīzei, krājumu un plūsmu struktūras veidošana, dinamiskās uzvedības modeļi, nelinearitāte, novēlojumi un modeļu būvēšanas pamatprincipi modelēšanas vidē. Studiju kurss sastāv no lekcijām un praktiskajiem darbiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par sistēmas domāšanas pamatprincipiem, dinamisku sistēmu veidošanas un analīzes instrumentiem, to izmantošanu ar vidi saistītu problēmu risināšanā, ilgtspējīgas attīstības pamatprincipiem un to izmantošanu dažādu politiku veidošanā. domāšanas instrumentus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Risinot kompleksas vides problēmas noteiktas teritorijas robežās, iemācīt spēt tās analizēt un risināt, izmantojot sistēmiskas. 2. Iepazīstināt studējošos ar sistēmiskām sakarībām, mainīgiem parametriem. 3. Sniegt priekštatu par dinamisko sistēmu grafisko attēlojumu. 4. Sniegt priekštatu par sistēmdinamikas modeļu izveidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt un analizēt sistēmiskas sakarības, sistēmas mainīgos parametrus un novērtēt to dinamiskās izmaiņas un ietekmi uz sistēmu. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, eksāmens, lomu spēle.
Kritēriji: students identificē sistēmiskās sakarības, tās ietekmējošos parametrus, to izmaiņas laikā un savstarpējās saiknes Spēj grafiski attēlot dinamiskas sistēmas, izmantojot vienkāršos sistēmiskās domāšanas instrumentus. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students grafiski attēlo dinamiskas sistēmas Spēj izveidot cēloniskās cilpas diagrammu. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students izveido cēloniskās cilpas diagrammu. Spēj izveidot sistēmdinamikas modeli, izmantojot krājumu un plūsmu struktūru, atgriezeniskās saites, nelinearitāti, novēlojumus, kā arī spēj veikt sistēmu dinamiskās uzvedības cēloņus, analizējot sistēmas struktūru. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, eksāmens, lomu spēle, kursa darbs. Kritēriji: students analizē procesus no sistēmdinamikas struktūras viedokļa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Kontroldarbi, praktiskie darbi, lomu spēle, kursa darbs - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|