Kods | DA5109 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads vides pētījumu metodēs un teorijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kārlis Valters, Ilze Vamža | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem priekšstatu par zinātnisko pētījumu pamatprincipiem. Lekcijās un praktiskajos darbos tiek apskatīts jautājumu spektrs, sākot ar filozofisku ieskatu par zinātni un tās lomu sabiedrībā, hipotēžu formulēšanu un eksperimentu plānošanu, un beidzot ar datu statistisku apstrādi, zinātnisko publikāciju pareizu lasīšanu un uztveri, kā arī to sagatavošanu. Studiju kurss ietver arī vides pētījumos izmantoto instrumentālo un bioloģisko vides paraugu analīzes metožu īsu apskatu un zinātnisko centru apmeklējumus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kompetences: Izpratne par zinātnisko pētījumu pamatprincipiem, nozīmi un lomu sabiedrībā. Zināšanas par (vides) zinātnisko pētījumu plānošanu, mērījumu veikšanu, un empīrisko datu statistisku apstrādi, zinātnisko publikāciju meklēšanas un sagatavošanas principiem. Zināšanas par dažādu pētījumu metožu lietošanu vides zinātnisko pētījumu veikšanai. Prasmes: Spēj plānot zinātnisku pētījumu, bakalaura darba līmenī izvēloties piemērotākās metodes, kā arī statistiski apstrādā iegūtos datus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students orientējas dažādos ekoloģisko pētījumu mērķos un metodēs, spēj plānot zinātnisku pētījumu, bakalaura darba līmenī izvēloties piemērotākās metodes. - Pārbaudes veidi: Eksāmens.
Kritēriji: Iepazīstoties ar problēmas izklāstu, spēj izvēlēties piemērotu pētījumu metodi. Students spēj kritiski novērtēt vides indikatorus, definēt jaunus. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: Students spēj novērtēt esošos un definēt jaunus vides indikatorus konkrētai vides problēmai. Spēj statistiski apstrādāt iegūtos pētījumu rezultātus. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students spēj statistiski apstrādāt konkrēta pētījuma rezultātus. Māk atrast interesējošo literatūru, orientējas RTU bibliotēkas piedāvājumā. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: students spēj RTU ZB atrast zinātniskās publikācijas par konkrētu tēmu. Spēj kritiski lasīt un analizēt zinātnisku publikāciju. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, kursa darbs, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: students spēj sagatavot kritisku recenziju par izvēlētu zinātnisku publikāciju. Spēj labi prezentēt sava pētījuma rezultātus. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi. Vērtēšanas kritēriji: students ir sagatavojis un nolasījis labu prezentāciju. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Specifiskas priekšzināšanas nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|