Kods | DA2106 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Juris Blūms, Anželika Blūma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 12.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Fizika apkopo faktus un zināšanas par visiem procesiem apkārtējā vidē, visos matērijas līmeņos, sākot ar atomu un elementu daļiņu pasauli un beidzot ar Visumu kopumā, izmantojot kopēju fizisko īpašību sistēmu un dabas pamatlikumus. Fizikā tiek izveidoti reālu procesu un objektu matemātiskie modeļi, kas raksturo pētāmo objektu (procesu) īpašības ar noteiktu fizikālo lielumu skaitliskām vērtībām. Fizikas kurss ir inženiera teorētisko zināšanu pamats, bez kura inženieris nevar veiksmīgi darboties. Kursā tiek sniegtas fizikāli teorētiskas pamatzināšanas mehānikas, molekulārās fizikas un termodinamikas, elektromagnētisma, viļņu un kvantu optikas, kvantu mehānikas, cietvielu fizikas, atomu fizikas, atomu kodola un daļiņu fizikas jomās. Svarīga kursa daļa ir veltīta praktiskām aktivitātēm, dabaszinātņu pašreizējām tendencēm un to pētījumu rezultātu izmantošanai jaunu tehnoloģiju un produktu izstrādē.. Kursu veido lekcijas, praktiskās un laboratorijas nodarbības. Kursa laikā studenti apgūs praktisko problēmu risināšanas metodes, kā arī eksperimentālā darba prasmes un eksperimentālo rezultātu matemātiskās apstrādes pamatus. Īpašs uzsvars tiks likts uz vides inženierijas jautājumu, vides tehnoloģiju, tostarp siltumdzinēju efektivitātes un visu veidu siltuma pārneses procesu, analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir iegūt teorētiskas zināšanas un praktiskās iemaņas fizikā universitātes līmenī, izmantojot augstākus matemātiskos elementus. Attīstīt fizikāli tehnisko pasaules uztveri un loģisko domāšanu. Pārzināt klasisko fiziku un jaunākos fizikas sasniegumus un to pielietojumu dažādu tehnisku problēmu risināšanā, ieskaitot augstas pievienotās vērtības radīšanu un attīstību, enerģijas taupīšanu un videi draudzīgas tehnoloģijas un produktus. Spēt parādīt fizikas teorētisko jautājumu saistību ar praksi, kā arī spēt risināt fizikas standarta problēmas. Spēt plānot un veikt fiziskos mērījumus, matemātiski apstrādāt mērījumu rezultātus, veikt to analīzi un izdarīt secinājumus par to atbilstību, ticamību un precizitāti. Pēc kursa students: - saprot, kā matemātiku un fiziku var pielietot vides jomā. - ieguvis pamatzināšanas par izmantoto metodi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot un saprast, kā matemātiku un fiziku var pielietot vides jomā - Pārbaude: Mājas darbi, kursa darbs, eksāmens. Novērtēšanas kritēriji: students spēj identificēt un noteikt fizikas pielietojumu vides problēmās. Spēj orientēties klasiskās fizikas tēmās un jautājumos, kā arī jaunākos fizikas sasniegumus - Pārbaude: kontroldarbi, mājas darbi, rakstisks eksāmens. Kritēriji: spēj brīvi orientēties dažāda veida fizikālās likumsakarībās Spēj patstāvīgi risināt klasiskās fizikas standarta uzdevumu problēmas, augstākās matemātikas izmantošanu - Pārbaude: kontroldarbi, mājas darbi, rakstisks eksāmens. Kritēriji: Spēj formulēt un analizēt fizisku problēmu un veikt īpašus skaitliskus aprēķinus. Spēj patstāvīgi veikt fizikas eksperimentus un veikt iegūto rezultātu matemātisko apstrādi - Pārbaude: Pārbaudes laboratorijas darbs. Kritēriji: Spēja apstrādāt un kvantitatīvi analizēt eksperimenta rezultātus. Spēj izprast fizikas pielietojuma likumus dažādos inženierzinātņu pielietojumos un to pielietojumu dabā un ikdienā - Pārbaude: Pārbaudes laboratorijas darbs. Kritēriji: Spēja apstrādāt un kvantitatīvi analizēt eksperimenta rezultātus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, ķīmija un matemātika vidusskolas līmenī; augstākās matemātikas elementi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|