Kods | DA5116 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltuma sistēmas. Pamatkurss | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gatis Bažbauers, Ieva Pakere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa laikā tiek apskatīti termodinamiskie cikli un procesi un siltuma izplatīšanās mehānismi. Apskatot dažādus termodinamiskos ciklus un procesus, studenti apgūst katra procesa pamatus, kā arī iegūst zināšanas par šo procesu izmantošanas iespējām dažādās iekārtās un rūpniecības nozarēs. . Apskatot siltuma izplatīšanās mehānismus, studenti apgūst siltuma vadīšanas, konvekcijas, starošanas un pārejas pamatprincipus, kā arī iegūst praktiskas zināšanas par to kā iespējams samazināt siltuma zudumus, tādējādi palielinot ēku, apkures tīklu, kā arī citu konstrukciju, iekārtu un procesu energoefektivitāti.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par dažādiem termodinamiskajiem procesiem un cikliem, gāzu stāvokļa vienādojumu, īpatnējo siltumietilpību, entalpiju, entropiju, iekšējo enerģiju, ārējo darbu. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt atšķirt dažādus siltuma izplatīšanās veidus; - veidot prasmes un iemācīt aprēķināt siltuma zudumus siltuma vadīšanas, starošanas, konvekcijas un pārejas dēļ. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot siltuma sistēmu jēdzienu. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens.
Kritēriji: izprot siltuma sistēmu jēdzienu un pārzina terminoloģiju. Izprot un spēj analizēt dažādus termodinamiskos procesus un ciklus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt dažādus termodinamiskos procesus un ciklus. Izprot un spēj noteikt dažādos procesos iesaistītos siltuma izplatīšanās veidus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj noteikt dažādos procesos iesaistītos siltuma izplatīšanās veidus. Izprot un spēj aprēķināt siltuma daudzumu, kas rodas siltuma vadīšanas, konvekcijas, starošanas un pārejas procesu rezultātā. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj aprēķināt siltuma daudzumu, kas rodas siltuma vadīšanas, konvekcijas, starošanas un pārejas procesu rezultātā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Specifiskas zināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|