Kods | DA5110 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads biotehonomikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dagnija Blumberga, Krista Laktuka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek apskatītas vietējo bioresursu izmantošanas un augstas pievienotās vērtības produktu radīšanas pieejas, tehnoloģijas un piemēri. Biotehonomikas pieeja aktuāla gan valsts, reģiona, pašvaldības ilgtspējīgas attīstības kontekstā, gan ikkatram iedzīvotājam. Studiju kursa ietvaros tiek analizētas bioresursu, ieguves un pārstrādes tehnoloģiskie risinājumi. Studiju kurss ietver biotehonomikas ieviešanas klimata, vides, ekonomisko, socioekonomisko un likumdošanas aspektu analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas par bioresursiem un to pilnvērtīgu izmantošanu to visa dzīves cikla garumā. Studiju kursa uzdevumi: -attīstīt izpratni par bioresursu ilgtspējīgas izmantošanas dažādajiem aspektiem – tehnoloģiskajiem, vides, ekonomiskajiem, likumdošanas un socioekonomiskajiem; - pilnveidot zināšanas un izpratni par Eiropas Savienības un Latvijas valdības funkcijām un darbības virzieniem - politikas, ilgtermiņa attīstības plāni un stratēģijas, kas tiešā vai netiešā veidā saistītas ar bioetehonomikas stratēģisku plānošanu un attīstību iespējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast biotehonomikas definīcijas un pamatjēdzienus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens.
Kritēriji: spēj korekti paskaidrot biotehonomikas principus un tās realizēšanu dzīvē. Spēj izprast un analizēt ES, ES dalībvalstu un nacionāla līmeņa stratēģiskās attīstības dokumentus, identificēt mērķus un rādītājus. - Pārbaudes veidi: lomu spēle, eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt dokumentu saskaņā ar izvirzītajiem kritērijiem un prasībām, izprast iegūto informāciju un prezentēt paveikto, piedalīties diskusijās un argumentēt savu viedokli. Spēj rast ilgtspējīgus, inovatīvus un ekonomiski pamatotus, videi un klimatam draudzīgus risinājumus bioresursu izmantošanai augstas pievienotās vērtības produktu ražošanai atbilstoši biotehonomikas principiem un izvērtēt, savstarpēji to salīdzināt. - Pārbaudes veidi: lomu spēle, eksāmens. Kritēriji: spēj izpildīt spēlē noteiktās prasības un piedāvāt ilgtspējīgas alternatīvas konkrēta bioresursa izmantošanai, rast un pamatot labāko risinājumu konkrēta bioresursa izmantošanai. Pārzina bioresursu veidus, pārstrādes tehnoloģijas, pievienotās vērtības radīšanas pamatprincipus bioresursu izmantošanai. Izprot ilgtspējīgu bioresursu izmantošanu un tās attīstību ietekmējošos šķēršļus, kā arī bioresursu izmantošanu. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj korekti paskaidrot biotehonomikas principus un tās realizēšanu dzīvē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Lomu spēle - 35% Praktiskie darbi - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|