Kods | IV0216 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Komercdarbība un sociālais dialogs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Eriņa, Edmunds Jansons | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veicināt jauno uzņēmēju izpratni par sadarbību starp sociālajiem partneriem, lai panāktu vienošanos un nodrošinātu sociālo stabilitāti un ekonomisko attīstību valstī. Studiju kursā tiek aplūkota sociālā dialoga veidošanās problemātika: sociālā dialoga kvalitāte atkarībā no kultūras tradīcijām, vēsturiskiem, ekonomiskiem un politiskiem procesiem valstī, sociālā dialoga komplicētā darba. No vienas puses to virza konkurence un konfrontācija, bet no otras puses – tolerance un kompromisi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt prasmi veidot sociālo dialogu komercdarbības attīstības kontekstā. Studiju kursa uzdevumi: 1.Attīstīt prasmes, kas nepieciešamas uzņēmējam ievērojot sociālā dialoga partneru intereses. 2.Veidot izpratni par piemērotāko sarunu taktiku saglabājot lietišķas attiecības. 3.Veidot izpratni par sociālā dialoga veidošanās procesu un uzņēmuma nozīmi. 4.Veidot izpratni par sociālā dialoga veidiem un to nozīmi uzņēmējdarbībā. 5.Attīstīt prasmi sociālā dialoga veidošanā ievērojot biznesa ētiku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj plānot un veidot sociālo dialogu, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - 1) Situācijas analīze - ētiska vai neētiska rīcība sociālajā dialogā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās.
2) 1.patstāvīgais darbs.
3) 1.uzdevums
4) 1.kontroldarbs
5) grupu projekts Spēj atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu, to izvērtēt un izskaidrot citiem. - 1) Situācijas analīze - sociālā dialoga novērtēšana uzņēmumos un nozarēs ņemot vērā reģionālos aspektus. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās 2) 2.patstāvīgais darbs 3) 2.uzdevums. 4) 2.kontroldarbs. 5) grupu projekts. Izprot sociālā dialoga kvalitāti, kultūras tradīciju, vēsturisko, ekonomisko un politisko procesu valstī ietekmi uz sociālā dialoga veidošanu. - 1) Situācijas analīze - daudzpusējais dialogs Latvijā un Eiropas Savienībā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. 2) 3.patstāvīgais darbs 3) 3.uzdevums 4) 3.kontroldarbs 5) grupu projekts Prot vest dažāda veida sarunas ar dažādiem sociālā dialoga partneriem par kopējiem ekonomiskās un sociālās politikas jautājumiem. - 1) lomu spēle. 2) 4.patstāvīgais darbs. 3) eksāmens. 4) grupu projekta prezentācija |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situācijas analīze - ētiska vai neētiska rīcība sociālajā dialogā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 5%
Situācijas analīze - novērtēt pielietotās risku metodes. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 5% Situācijas analīze - reālu uzņēmumu maksātspējas novērtēšana. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 5% 1.kontroldarbs, 2.kontroldarbs, 3.kontroldarbs - 15% 1.patstāvīgais darbs, 2.patstāvīgais darbs, 3.patstāvīgais darbs, 4.patstāvīgais darbs - 25% Grupas projekts - reāla projekta analīze. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās - 20% 1.uzdevums, 2.uzdevums, 3.uzdevums - 15% Eksāmens - 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas datu apkopošanā un analīzē, biznesa plānošanā, zināšanas tiesisku darījumu jomā, prasme atpazīt darba un saimniecisko tiesību pārkāpumus, izstrādāt priekšlikumus to novēršanā, zināšanas un prasmes organizāciju vadīšanā, vadīšanas lēmumu pieņemšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|