Kods | DE0314 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Biznesa vācu valoda | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Smirnova, Ilze Siliņa, Larisa Rozenberga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Integrēts lietišķās vācu valodas kurss saistībā ar izvēlēto specialitāti, lai attīstītu nepieciešamās prasmes profesionālai komunikācijai svešvalodā zināšanu ietilpīgas ekonomikas kontekstā. Studenti iesaistās plašā interaktīvo uzdevumu klāstā (prezentācijas, diskusijas, problēmu izpēte un risinājumi). Mācību process tiek veicināts, pielietojot autentiskus mācību materiālus un jaunas un modernas mācīšanās ierīces. Studenti tiek motivēti strādāt patstāvīgi un komandā, izzināt starptautiskas uzņēmējdarbības specifiku, apgūt profesionālu terminoloģiju un izteiksmes formulas, kā arī attīstīt komunikatīvas kompetences. Problēmu orientēti uzdevumi veicina studentu radošumu un uzņēmējprasmi, starpkultūru komunikācijas prasmes, vadības un līdera spējas starptautiskas ekonomikas kontekstā globālajā tirgū. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir attīstīt augsta līmeņa integrētas vācu valodas prasmes dažādos ar lietišķo un speciālo profesionālo jomu saistītos kontekstos. Priekšmeta uzdevumi: Attīstīt lasīšanas un rakstīšanas prasmes (teksta organizācija, terminoloģija un izteiksmju formulas). Attīstīt klausīšanās uztveri (audio un video ieraksti, diskusijas, prezentācijas, profesionālā saskarsme). Attīstīt profesionālas prezentācijas prasmes un diskusijas spējas (kritisks izvērtējums, argumentācija, paskaidrojumi u.tml.). Uzlabot izteiksmes precizitāti, attīstīt terminoloģijas krājumu izvēlētās specializācijas kontekstā (terminoloģija un profesionālā valoda). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot kompleksu, integrētu metodi darbam ar tekstu; spēj analizēt tekstu, tabulas, diagrammas, shēmas, spēj atlasīt un izprast svarīgāko informāciju, balstoties uz apgūto terminoloģiju; atbildēt uz jautājumiem, sniegt teksta kopsavilkumu. - Pārbaudes darbi, eksāmens Spēj saprast terminoloģiju, lasot tekstus par uzņēmējdarbību un tekstus specialitātē; prot izmantot terminoloģiju, komentējot izlasītos tekstus, uzstājoties ar prezentācijām, iesaistoties sarunā par profesionālajām tēmām vācu valodā. - Pārbaudes darbi, eksāmens Spēj rakstiski izteikt savu viedokli par dažādiem aspektiem savā specialitātē argumentācijas esejas formā, apkopot informāciju; sagatavot lietišķos dokumentus (vēstules, formas, atskaites). - Rakstu darbu portfelis, eksāmens Spēj pielietot komunikācijas prasmes, piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, uzstājoties ar prezentāciju u.c. Prot uzstāties ar prezentācijām par uzņēmējdarbību un specialitāti, prezentāciju gatavošanā izmantot PowerPoint programmu. - Prezentācijas, eksāmens Spēj piedalīties dažādu ar savu specialitāti saistītu jautājumu apspriešanā, paužot savu viedokli un ieklausoties un analizējot citu pausto viedokli. - Pārbaudes darbi, eksāmens Spēj saprast vācu valodā sniegtu ar savu specialitāti saistītu informāciju audio un video ierakstos, sagatavot jautājumus par dzirdēto un atbildēt uz jautājumiem. - Pārbaudes darbi, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 5%
Pārbaudes darbi - 15% Prezentācijas - 15% Rakstu darbu portfelis - 15% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vācu valoda B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām vadlīnijām | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|