Kods | DE0309 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārējā socioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunārs Ozolzīle, Sandra Stašāne, Vineta Gobiņa, Silvija Rēvele, Laila Girsova, Solveiga Upīte, Arturs Medveckis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūti sabiedrības uzbūves pamati. Tiek veidotas sociālajā realitātē notiekošo procesu un izmaiņu, to radīto sociālo pretrunu un problēmu (šķirisko, dzimtes, etnisko un rasu) analīzes prasmes. Īpaša uzmanība tiek pievērsta socializācijai un deviācijai, kā arī atsevišķiem sociālajiem institūtiem: ģimenei, reliģijai, izglītībai. Apgūstamie jautājumi tiek iztirzāti socioloģijas vēstures un teoriju kontekstā. Studiju kursa nobeigumā studenti tiek iepazīstināti ar konkrēto socioloģisko pētījumu metodoloģiju, metodiku un tehniku.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās pamatkompetences, lai veicinātu sabiedrības, kā sociokulturālas sistēmas, funkcionēšanas galveno likumsakarību izpratni. Uzdevumi: 1) pilnveidot studentu izpratni par sociālās rīcības, mijiedarbības un sociālo attiecību mehānismiem; 2) attīstīt prasmes analizēt un izprast sabiedrībā notiekošos sociālos procesus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot sabiedrības kā sociokulturālas sistēmas funkcionēšanas galvenās likumsakarības. - Diskusijas semināros, vingrinājumu, diagnosticējošā kontroldarba, testa un gala pārbaudījuma izpilde. Spēj atpazīt un salīdzināt galvenās socioloģiskās teorijas. Prot pielietot šīs teorijas mūsdienu sabiedrībā notiekošo sociālo procesu analīzē. - Diskusijas semināros, vingrinājumu, diagnosticējošā kontroldarba, testa un gala pārbaudījuma izpilde. Zina galvenos sociālos institūtus un izprot to funkcionēšanas likumsakarības. - Diskusijas semināros, vingrinājumu, diagnosticējošā kontroldarba, testa un gala pārbaudījuma izpilde. Spēj atšķirt kvantitatīvās un kvalitatīvās pētīšanas metodes, un izvērtēt pētījumos iegūto datu reprezentativitāti. - Diskusijas semināros, vingrinājumu, diagnosticējošā kontroldarba, testa un gala pārbaudījuma izpilde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējums - 5%
Aktivitāte semināru diskusijās - 10% Vingrinājumu un uzdevumu izpilde - 15% Diagnosticējošo kontroldarba un testa sekmīga izpilde - 20% Gala pārbaudījuma sekmīga nokārtošana - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|