Kods | DE0301 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sistēmu teorijas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sintija Petroviča-Kļaviņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Sistēmanalītiķa darbs ir tiešā veidā saistīts ar dažādu biznesa un tehnisku sistēmu analīzi. Šim nolūkam sistēmanalītiķim ir jāpārzina metodes un līdzekļi dažāda tipa sistēmu raksturojumu un darbības principu identificēšanai un aprakstīšanai. Dotajā kursā uzmanība ir veltīta studentu sistēmiskās domāšanas attīstīšanai, aplūkojot sistēmu teorijas metožu izmantošanu dažāda tipa sistēmu analīzē. Studiju kurss pamatojas uz studentu intensīvu darbību klātienē mazās grupās, risinot praktiskus uzdevumus, kuru laikā tiek apgūtas un nostiprinātas zināšanas par tādiem jēdzieniem kā sistēmas mērķi un darbības novērtējuma mēri, statiskie objekti, funkcionālie objekti (ieejas-procesi-izejas), attiecības, resursi, ārējā vide, vadības kontūri, vadības pamatelementi un atgriezeniskā saite. Praktisko uzdevumu izpildes rezultāti tiek apspriesti plašās diskusijās, studentiem aizstāvot savu viedokli ar sistēmu teorijā pamatotiem argumentiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir izveidot studentu zināšanu sistēmu par sistēmiskās domāšanas pamatjēdzieniem un attīstīt prasmes pielietot šos jēdzienus dažādu tipu sistēmu analīzē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj definēt mērķus un darbības novērtējuma mērus dažāda tipa sistēmām un izvērtēt mērķu definēšanas kvalitāti pēc noteiktiem kritērijiem - Praktiskais darbs grupās Students spēj identificēt statiskos objektus un to attiecības dažāda tipa sistēmās - Praktiskais darbs grupās Students spēj identificēt funkcionālos objektus dažāda tipa sistēmās - Praktiskais darbs grupās Students spēj definēt ārējo vidi dažāda tipa sistēmām - Praktiskais darbs grupās Students spēj identificēt sistēmas definīcijas un sistēmiskās domāšanas pamatjēdzienus (mērķis, darbības novērtējuma mērs, statiskie objekti, attiecības, funkcionālie objekti, resursi, vide), analizējot dažāda veida sistēmas - Pirmais analītiskais darbs Students spēj identificēt par vadības funkcijās atbildīgos elementus un vadības sistēmas pamatelementus dažāda tipa sistēmās - Praktiskais darbs grupās Students spēj raksturot vadības sistēmas kontūru un atgriezenisko saiti dažāda tipa sistēmās - Praktiskais darbs grupās Students spēj identificēt ar sistēmu vadību saistītos pamatjēdzienus (vadāmais objekts, detektors, salīdzinātājs, izpildmehānisms, vaļējais/slēgts vadības kontūrs, pozitīvā/negatīva atgriezeniskā saite), analizējot dažāda veida sistēmas - Otrais analītiskais darbs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi grupās - 30%
Analītiskie darbi - 70% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav vajadzīgas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|