Kods | DE0290 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras testēšanas tehnoloģijas un principi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Nazaruka, Inese Simkeviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas padziļinātas zināšanas par programmatūras manuālu testēšanu, sākot no programmatūras testēšanas nepieciešamības līdz testēšanas stratēģijas izveidei un testēšanas plānu īstenošanai spējajā izstrādē. Apmeklējot šo studiju kursu studenti apgūs programmatūras testēšanas pamatkonceptus, rīkus, testēšanas veidus un tehnoloģijas un, balstoties uz iegūtajām praktiskajām zināšanām, spēs tās praktiski pielietot programmatūras kvalitātes pārbaudē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par testēšanas procesiem programmatūras izstrādē, atkļūdošanas tehnoloģijām un principiem, attīstīt izpratni par testēšanas praktisko īstenošanu, izmantojot dažādas testēšanas metodes, rīkus un vides. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt studentu kompetenci testēšanas līmeņu, tipu, veidu un rīku kombinētā pielietošanā. 2. Attīstīt spēju argumentēti diskutēt par programmatūras testēšanas pamatprincipiem, rīkiem, labajām praksēm. 3. Pilnveidot studentu prasmes testēšanas procesu plānošanā un testēšanas procesu izpildē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj argumentēti diskutēt par programmatūras testēšanas nepieciešamību, industrijas standartiem un testēšanas mērķiem un principiem. - Eksāmens.
Kritēriji: spēj apkopot argumentus par un pret programmatūras testēšanas nepieciešamības; spēj nosaukt un izskaidrot ar testēšanu saistītu industrijas standartu izmantošanu; spēj pamatot testēšanas mērķus un principus. Prot izvēlēties testēšanas stratēģiju, spēj plānot testēšanas procesus, kā arī veikt izstrādātā plāna izpildi. - Patstāvīgs darbs. Kritēriji: spēj attiecināt testēšanas stratēģijas priekšrocības un trūkumus ar projekta raksturiezīmēm; spēj argumentēti diskutēt par izvēlētās stratēģijas īpašībām; prot plānot un izpildīt testēšanas procesu atbilstoši stratēģijai. Spēj argumentēti diskutēt par programmatūras testēšanas metodēm, līmeņiem un tehnikām. - Eksāmens. Kritēriji: spēj nosaukt programmatūras testēšanas metožu, līmeņu un tehniku galvenos elementus; spēj sniegt argumentus par to izmantošanu. Spēj salīdzināt un izskaidrot programmatūras pārbaudes procesa atšķirības un līdzības tradicionālā un spējās dzīves cikla modeļos. - Eksāmens. Kritēriji: spēj apkopot atšķirības un līdzības testēšanā tradicionālā un spējās dzīves cikla modeļos; spēj definēt šo atšķirību un līdzību ietekmi uz izstrādes procesiem. Prot identificēt un dokumentēt incidentus, balstot savu izvēli labākajās praksēs. - Patstāvīgs darbs. Kritēriji: prot identificēt incidentus; prot novērtēt incidentus; prot dokumentēt incidentus pēc labajām praksēm. Prot izmantot apgūtās teorētiskās zināšanas automatizētās testēšanas uzdevumu projektēšanā un īstenošanā. - Laboratorijas darbi un eksāmens. Kritēriji: prot uzprojektēt un īstenot automatizētas testēšanas uzdevumu; spēj paskaidrot kādas teorētiskās zināšanas tika izmantotas uzdevuma izpildē. Prot novērtēt un pielāgot testēšanas rīku izmantošanas nepieciešamību atbilstoši izvēlētās testēšanas stratēģijas un projekta specifikai. - Laboratorijas darbi un eksāmens. Kritēriji: spēj klasificēt testēšanas rīkus pēc to nolūka; prot novērtēt rīka piemērotību uzdevuma realizācijai; prot izvēlēties un izmantot testēšanas rīkus atbilstoši piedāvātai situācijai. Spēj integrēt iegūtās zināšanas un pielietot tās programmatūras testēšanas procesos, balstot savu izvēli labākajās praksēs. - Patstāvīgs darbs. Kritēriji: spēj pamatot testēšanas metožu un tehniku izvēli; prot realizēt programmatūras testēšanas procesus konkrētajam projektam. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Laboratorijas darbi - 20% Patstāvīgs darbs - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmatūras izstrādes pamati, objektorientētās programmatūras izstrādes pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|