Kods | DE0285 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sistēmu analīze un zināšanu iegūšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Kirikova, Ksenija Lāce | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina ar sistēmanalīzes uzdevumiem informācijas sistēmu izstrādes kontekstā. Studiju kursā galvenā uzmanība ir pievērsta dažādām zināšanu iegūšanas un biznesa un informācijas sistēmu modelēšanas metodēm, ko sistēmanalītiķis lieto, lai noteiktu organizācijas prasības attiecībā uz jauniem IKT risinājumiem vai to izmaiņām. Studiju kurss integrēti attīsta gan teorētisko izpratni, gan praktiskās iemaņas sistēmu analīzē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt bāzes zināšanas un izpratni sistēmu analīzē, kas studentam ļautu patstāvīgi veikt vienkāršus sistēmu analīzes uzdevumus un veiksmīgi piedalīties sarežģītāku sistēmu analīzes uzdevumu veikšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par būtiskākajiem faktoriem sistēmu analīzē. 2. Attīstīt prasmes modelēt biznesa un informācijas sistēmas. 3. Sniegt zināšanas par prasību noteikšanā izmantojamajām zināšanu iegūšanas metodēm. 4. Iepazīstināt ar risinājumu alternatīvu novērtēšanas faktoriem. 5. Veicināt izpratni par sistēmu analīzes ētiku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot sistēmu analīzes uzdevumus, metodes un ētiskos principus. - Atbildes uz atbilstošiem jautājumiem eksāmenā un/vai individuālajā vai grupas darbā. Prot iegūt prasību noteikšanai nepieciešamās zināšanas. - Individuālajos vai grupu darbos demonstrētas prasmes lietot zināšanu iegūšanas metodes. Prot identificēt sistēmas un tās konteksta robežas. - Individuālajos un grupu darbos un/vai eksāmenā demonstrētas prasmes sistēmas un tās konteksta robežu noteikšanā. Spēj veikt vienkāršu uzņēmummodelēšanu. - Individuālajos un grupu darbos un eksāmenā demonstrē prasmi korekti izstrādāt uzņēmummodeļus. Prot izstrādāt sarežģītus funkcionālos modeļus. - Individuālajos un grupu darbos un eksāmenā dotajām situācijām korekti izstrādātas daudzlīmeņu datu plūsmu diagrammas. Prot izstrādāt biznesa procesu modeļus - Korekti izstrādāti biznesa procesu modeļi, individuālajos un grupu darbos un eksāmenā, dotai situācijai, respektējot prasīto notāciju un uzrādot datu objektus. Pārzina informācijas sistēmu risinājumu analīzes un novērtēšanas metodes. - Atbildes uz atbilstošiem jautājumiem individuālajos vai grupas darbos un/vai eksāmenā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Novērtējums par individuālajiem un grupu darbiem - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas datorsistēmās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|