Kods | IV0203 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Patērētāju uzvedība tirgū | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Jankovska, Ieva Andersone, Diāna Līduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Patērētāju uzvedība tirgū ir studiju kurss, kas atklāj to, kā un ko domā patērētājs pirms izdara pirkuma izvēli. Šis studiju kurss ir nozīmīgs katram topošajam mārketinga speciālistam, jo bez izpratnes par patērētāja vajadzībām un vēlmēm, lēmuma pieņemšanas procesu, uzvedības modeli un lomu teoriju, nav iespējams izstrādāt efektīvu mārketinga stratēģiju.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt teorētisko zināšanu kopumu par patērētāju uzvedību un veicināt praktiskās pielietošanas iemaņas. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt prasmes novērtēt patērētāju vēlmes un vajadzības, to uzvedības īpatnības; - attīstīt spēju novērtēt patērētāja pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesu; - iepazīstināt ar patērētāja lēmuma pieņemšanas procesa ietekmējošajiem faktoriem, lai iegūtās zināšanas varētu izmantot mārketinga aktivitāšu plānošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj izmantot iegūtās zināšanas, lai varētu novērtēt patērētāju vēlmes un vajadzības, tādējādi students spēj analizēt, kritiski izvērtēt un izvēlēties mērķa tirgu, pamatojoties uz tirgus pieprasījuma un piedāvājuma likumsakarībām. - Mājas darbs - konspekts par patērētāju uzvedības modeļiem.
Individuālais pētījums - studenti izvēlas tēmu, kas ir saistīta ar patērētāju uzvedību un izanalizē to, kā arī rada priekšlikumus, kā šī pētījuma rezultāti būtu noderīgi kādam uzņēmumam, rezultātu diskusija. Students spēj izmantot iegūtās zināšanas, lai varētu novērtēt patērētāju uzvedības īpatnības, kā arī novērtēt patērētāja pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesu, tādējādi students spēj analizēt dažādus patērētāja psiholoģiskos uzvedības pamatus. - Praktiskie darbi nodarbībās - katras nodarbības laikā studenti veido prezentāciju par savu situācijas analīzi, situācijas atrisinājumu, pēc kuras seko diskusija ar pasniedzēju. Individuālais pētījums, iegūto rezultātu prezentēšana; rezultātu diskusija. Students spēj izmantot iegūtās zināšanas, lai varētu noteikt un novērtēt patērētāju uzvedības ietekmējošos faktorus. Tādējādi students spēj prognozēt patērētāju reakciju uz dažādiem mārketinga stimuliem un pilnveidot izstrādāto mārketinga stratēģiju. - Individuālie un grupu darbi praktiskajās nodarbībās, rezultātu prezentācija un diskusija ar pasniedzēju un studentiem. Spēj veikt situācijas analīzi un pielietot teorētiskās zināšanās, risinot praktiskus uzdevumus. - Eksāmens - pārbaudot studentu teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi nodarbībās - kopā 6 praktiskie darbi (gan individuālie, gan grupu darbi) teorijas pielietošanai praksē - 20%
Mājas darbs - konspekts par patērētāja uzvedības modeļiem un pirkuma lēmuma pieņemšanas procesu - 20% Individuālais pētījums - studiju kursa ietvaros tiek izstrādāts pētījums par konkrētu patērētāju grupu un tās uzvedības paradumiem un likumsakarībām - 30% Eksāmens - pārbaudot studentu teorētiskās zināšanas, atbildot uz atvērtajiem jautājumiem par studiju kursā izskatītajām patērētāju uzvedības teorijām - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas priekšzināšanas tirgzinībās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|