IV0202 Kvalitātes sistēmu pamati

Kods IV0202
Nosaukums Kvalitātes sistēmu pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Kvalitātes vadība
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Gaļina Robertsone, Irina Degtjarjova, Jānis Pildavs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz ieskatu jautājumos par kvalitātes pamatprincipiem, kvalitātes vadību un kvalitātes sistēmu. Studenti iegūst zināšanas un izpratni par kvalitāti, kvalitātes līmeņiem, procesu pieeju, atbilstības novērtēšanu, standartiem, kvalitātes sistēmām un modeļiem. Studiju kursā ietverti arī jautājumi par kvalitātes vadības metodēm un to lietošanu. Studiju kursa apguves rezultātā tiek veicināta kritiskās domāšanas un argumentācijas prasme, prasme strādāt grupās un individuāli, analizēt produktu un pakalpojumu kvalitātes raksturotājus un procesus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kvalitātes pamatprincipi, raksturojošie lielumi, līmeņi. 6 6 3 10
Kvalitātes vadības teorētiskās nostādnes. Kvalitātes sistēma un procesu pieeja. 10 10 3 16
Kvalitātes vadības standarti. 8 10 3 12
Biznesa izcilības modeļi, pašvērtējuma metodoloģija. 4 4 2 6
Kvalitātes vadības, analīzes un pilnveides metodes. 12 10 5 20
Kopā: 40 40 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir izveidot izpratni par kvalitātes principiem, procesu pieeju, kvalitātes sistēmu un tās nozīmi organizācijas konkurētspējas nodrošināšanā. Studiju kursa uzdevumi ir: •veidot prasmi raksturot organizācijas produktu un procesu kvalitāti; •veidot izpratni par standartizāciju, izcilības pieeju, kvalitātes vadības metodēm un to lietošanu; •attīstīt kritiskās un analītiskās domāšanas spēju, problēmu risināšanas, argumentēšanas un informācijas apstrādes, projektu un individuālā darba prasmi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot kvalitātes un kvalitātes sistēmas būtību, prot vērtēt kvalitātes raksturotājus un kvalitāti ietekmējošos faktorus. Spēj pamatot savu viedokli, strādāt grupā un individuāli. - 1) Grupu darbs Nr.1 2) Noslēguma eksāmens
Spēj strādāt ar dažādiem informācijas avotiem, atlasīt, apkopot un apstrādāt informāciju. Izprot procesus, uzņēmuma un klienta sadarbību - Noslēguma eksāmens
Spēj raksturot kvalitātes sistēmas pamatelementus, kvalitātes principus, demonstrē kritiskās un analītiskās domāšanas un argumentēšanas prasmi. - Noslēguma eksāmens
Spēj lietot kvalitātes vadības un analīzes metodes un instrumentus, izprast kvalitātes problēmas un demonstrēt problēmu analīzes pamatprasmes. - 1) Grupu darbs Nr.2 2) Noslēguma eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Apmeklējums un dalība patstāvīgajos darbos - 20%
Grupu darbi Nr. 1 un 2 - 40%
Noslēguma eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Uzņēmējdarbības pamati
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 40.0 0.0 0.0 * *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]