Kods | IV0174 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Būvuzņēmējdarbības praktiskie aspekti | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvuzņēmējdarbība un nekustamā īpašuma vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ineta Geipele, Antra Kundziņa, Iveta Stāmure | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa uzdevums ir attīstīt studentu interesi par būvuzņēmējdarbību būvindustrijas un būvniecības stratēģijas kontekstā, ievērojot būvniecības produkta raksturojumus un pazīmes, iepazīstināt ar būvkomersantu un būvspeciālistu darbības jomām, reģistrāciju un sertifikāciju, sniegt zināšanas par būvuzņēmējdarbības mērķiem, būvuzņēmuma organizācijas plāna attīstības pakāpēm un uzņēmuma struktūru, izskaidrot būvuzņēmējdarbības rādītājus, iepazīstināt ar būvniecības projektu ieviešanas koncepcijām, analizēt risku faktorus un risku vadību būvniecības procesā, izskaidrot būvniecības dalībnieku lomu būvniecības procesā un būvvadības nozīmi būvuzņēmējdarbībā, iepazīstināt ar līgumu praksi būvniecībā, sniegt zināšanas par vispārīgiem būvniecības principiem un būvuzņēmēja pienākumiem, sekmējot studentu ekonomiskās domāšanas attīstību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt zināšanas par būvuzņēmējdarbības aspektiem būvindustrijas un būvniecības stratēģijas kontekstā, iemācīt saskatīt un analizēt iespējamos būvuzņēmējdarbības attīstības virzienus un riskus būvniecībā, paplašināt zināšanas par būvniecības projektu izpildes plānošanu, kā arī gūt iemaņas par būvuzņēmējdarbību projektu attīstības procesos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apgūti būvuzņēmējdarbības prakses teorētiskie pamati, ko nosaka būvniecības specifika, tirgus faktori un valsts normatīvo tiesību aktu prasības. - Situāciju analīze, eksāmens. Spēja izprast būvkomersantu specializāciju būvniecības nozarē un būvuzņēmuma veidus un to organizāciju struktūru. - Situāciju analīze, uzdevumu risināšana. Spēja Izprast būvuzņēmējdarbības rādītājus un zināt projektu ieviešanas koncepcijas un risku veidus būvniecībā, kā arī risku vadības principus. - Situāciju analīze, uzdevumu risināšana. Prasme identificēt būvuzņēmējdarbības jomu ēku un inženierbūvju sektorā, kā arī spēja orientēties būvniecības dalībnieku pienākumos un būvuzņēmējdarbības būvniecības vadības aspektos. - Situāciju analīze, uzdevumu risināšana. Spēja izprast līgumu praksi, to veidus un saturu būvniecības projektos. - Situāciju analīze, eksāmens. Prasme izvērtēt būvuzņēmējdarbības rādītājus un būvprojektēšanas vai būvdarbu vadīšanas lomu un nozīmi kā no būvniecības pasūtītāja, tā arī no būvuzņēmuma vadības viedokļa. - Situāciju analīze, eksāmens. Prast izvērtēt būvuzņēmējus un gūt iemaņas par būvniecības kārtību, veicot būvju apsaimniekotāja vai pārvaldnieka funkcijas būvju konstrukciju vai inženiertehnisko sistēmu apsekošanas, atjaunošanas, uzraudzības, tehniskās apkopes, situāciju analīzes vai tehnisko specifikāciju sagatavošanā - Situāciju analīze, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situāciju analīze - 25%
Praktiskie uzdevumi - 30% Praktisko uzdevumu rezultātu prezentācija - 15% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz zināšanām, kas apgūtas iepriekšēja mācību periodā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|