Kods | IV0170 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Nekustamā un kustamā īpašuma tiesiskie pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvuzņēmējdarbība un nekustamā īpašuma vadīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Vanags, Iveta Amoliņa, Sanda Lapuķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Nekustamā un kustamā īpašuma tiesiskā būtība. Īpašuma valdījuma tiesiskie un ekonomiskie aspekti, to savstarpējā mijiedarbība. Īpašnieka tiesības un pienākumi, īpašuma aprobežojumi. Servitūti un reālnastas. Zemes grāmatu institūts, tā nozīme īpašuma tiesību nostiprināšanā. Īpašuma tiesību transformācija - teorija un prakse.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Orientēties nekustamo un kustamo īpašumu tiesiskuma pamatjautājumos, kas saistīti ar nekustamā īpašuma darījumu slēgšanu un noformēšanu, darba tiesiskajām attiecībām un komercdarbības subjektu vispārējo reglamentāciju. Uzdevumi: prast teorētiskās zināšanas piemērot nekustamā un kustamā īpašuma tiesisko attiecību risināšanā; spēt analizēt juridiskos jautājumus, izteikt priekšlikumus situāciju risināšanā un izvairīties no pārkāpumiem nekustamā un kustamā īpašuma tiesību jomā; prast risināt konfliktsituācijas starp tiesību subjektiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot teorētiskās zināšanas piemērot nekustamā un kustamā īpašuma tiesisko attiecību risināšanā - Situāciju analīze. Spēj analizēt juridiskos jautājumus, izteikt priekšlikumus situāciju risināšanā un izvairīties no pārkāpumiem nekustamā un kustamā īpašuma tiesību jomā - Situāciju analīze, seminārs. Spēj risināt konfliktsituācijas starp tiesību subjektiem - Situāciju analīze. Orientējas darba tiesisko attiecību un komercdarbības formu pamatreglamentācijā - uzdevumu risināšana, situāciju analīze. Zina īpašuma un valdījuma jēdzienus; - tests, situāciju analīze. Spēj organizēt un kontrolēt finanšu un juridiska rakstura darbu izpildi, kas saskaņā ar pārvaldīšanas līgumiem veicami nama pārvaldniekam - uzdevumu risināšana, situāciju analīze. Pārzina un ievēro Latvijas Republikas likumus, standartus un citus normatīvos aktus, saistītus ar namu pārvaldīšanu, namu rekonstrukciju, renovāciju vai restaurāciju - uzdevumu risināšana, situāciju analīze. Organizē materiālu sagatavošanu un iesniegšanu tiesvedību uzsākšanai - situāciju analīze Pārzina atsevišķu līgumu darbības īpatnības. - Situāciju analīze, uzdevumu risināšana/ pozitīvs pasniedzēja vērtējums eksāmenā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situāciju analīze - 20%
Praktiskie uzdevumi - 20% Seminārs - 10% Tests - 20% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas apgūtas iepriekšēja mācību periodā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|