Kods | DE0260 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Saskarsmes pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandra Gudzuka, Sandra Stašāne, Laila Girsova, Vineta Gobiņa, Airisa Šteinberga, Ilze Kricka, Guna Matule, Silvija Rēvele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek raksturoti saskarsmes psiholoģiskie, ētiskie un kultūras aspekti. Izskaidrota saskarsmes procesa būtība, funkcijas un veidi. Tiek aplūkoti saskarsmi ietekmējošie faktori. Verbālās un neverbālās komunikācijas nozīme. Saskarsme un cilvēku savstarpējās attiecības grupā. Skaidroti komandas sadarbības principi, saskarsmes īpatnības augstskolā. Cilvēku attiecību ētiska regulēšana. Konfliktu rašanās un to atrisināšanas principi. Raksturoti svarīgākie saskarsmes kultūras aspekti. Uzvedības etiķete un normas. Personas ārējā tēla veidošana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot studentu komunikatīvo kompetenci, kas ietver a) izpratni par saskarsmes situāciju, mērķiem, savu un saskarsmes partnera uzvedību, b) prasmes izvēlēties un lietot adekvātus saskarsmes līdzekļus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot studentu izpratni par komunikatīvā procesa dažādiem aspektiem. 2. Attīstīt prasmes analizēt saskarsmes situācijas un cilvēku uzvedību tajās. 3. Veicināt spēju apzināties un pilnveidot personisko saskarsmes stilu. 4. Attīstīt intervēšanas un novērošanas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot saskarsmes procesa struktūru. Pārzina verbālos un neverbālos aspektius. - Gadījumu analīze. Kontroldarbs. Saprot, kas ir saskarsmes kompetence. Apzinās savu saskarsmes prasmju vājās un stiprās puses. - Pašnovērtējums pēc noformulētajiem kritērijiem. Izprot konflikta situācijas. Zina par grūtajiem saskarsmes partneriem. Prot izvēlēties adekvātu rīcības modeli. - Lomu spēles un situāciju simulācija. Pašnovērtējums un ekspertu vērtējumi. Izprot sadarbības principus grupā. Saprot grupas un komandas darbības atšķirības. Zina grupas un starpgrupu darbības fenomenus. - Grupas uzdevuma prezentācijas analīze un pašnovērtējumi. Prot izveidot personiskā saskarsmes stila raksturojumu. - Savstarpējais vērtējums (ekspertu un pašvērtējums). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupas uzdevumi - 30%
Individuāls uzdevums - 30% Patstāvīgais uzdevums: konkrēta saskarsmes gadījuma analīze un prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pieredze saskarsmē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|