Kods | DE0259 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mazās grupas un personības socioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Laila Girsova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūti mikrosocioloģisko procesu teorētiskie pamati, kā arī tiek veidotas prasmes personības un mazās grupas mijiedarbības optimizēšanai. Tiek pētīta personības vieta modernajā sociumā, jaunākās tendences mazo grupu struktūrā un dinamikā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās pamatkompetences mikrosocioloģisko procesu optimizēšanai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot zināšanas par personības un mazo grupu funkcionēšanas galvenajām tendencēm mūsdienu sabiedrībā. 2. Praktiskajās nodarbībās attīstīt prasmes izmantot biežāk pielietojamās empīriskās metodes mikrosocioloģisko procesu izpētei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot mikrosocioloģisko procesu likumsakarības, prot saskatīt un interpretēt personības socializācijas un integrācijas galvenās tendences. - Publiska situāciju analīze - vingrinājums. Izprot mazās grupas dinamiku, spēj efektīvi piedalīties konstruktīva lēmuma pieņemšanas procesā - Grupas diskusija - vingrinājums. Prot sastādīt individuālo un grupas interviju programmu, kā arī vadīt šīs intervijas. - Mācību fokusa grupas organizācija - vingrinājums. Izprot sociometrijas un referentometrijas metožu tehniku. - Sociometriskās/referentometriskās aptaujas programmas izveide - uzdevums. Spēj noteikt veiksmīgas komandas parametrus. - Mazās grupas socioloģiskā diagnostika - diagnosticējošais kontroldarbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte lekcijās un semināru diskusijās - 40%
Vingrinājumu un uzdevumu izpilde - 30% Diagnosticējošā kontroldarba sekmīga izpilde - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|