Kods | DE0258 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vadības socioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Šņitņikovs, Sandra Stašāne, Kārlis Valtiņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūti vadības socioloģijas pamatjēdzieni un teorijas. Studiju kursa pamatā ir vadības procesu un struktūru socioloģiskā izpēte, kā arī vadības zinātnes koncepcijas un prakse. Vadība prakses tiek aplūkotas dažādu organizāciju kontekstā un saistībā ar to mijiedarbību ar plašāko sociālo vidi, sabiedrības struktūrām. Tiek apskatīti dažādi vadības un līderības stili un mūsdienu tendences organizāciju un uzņēmumu vadībā. Aplūkota informācijas tehnoloģiju ietekme uz vadību. Izvērtēts sociālo parādību un procesu iespaids uz darba organizāciju, motivāciju, cilvēku formālām un neformālām attiecībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar mūsdienu pieejām vadības socioloģijā un vadības praksēm, sniegt priekšstatus par vadības procesu komplicētību un tā saistību ar tehnoloģiskajiem, sociālajiem un kultūras faktoriem. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt priekštatus par vadības struktūrām, stiliem un vadības sociālajiem aspektiem, attīstīt prasmi izvērtēt dažādu vadības prakšu un stilu atbilstību vadības sistēmu (organizāciju) tehnoloģiskajiem un sociālajiem parametriem, kritiski izvērtēt vadības prakšu aspektus un aplūkot vadību un organizācijas plašākā sociālajā kontekstā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atpazīt socioloģijas un vadības socioloģijas izpētes priekšmetus, sniegt organizācijas definīcijas atbilstoši dažādām teorētiskajām pieejām. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Atpazīst sociālās parādības un procesus organizācijas kontekstā, prot izvērtēt sociālos mehānismus cilvēciskā faktora aktivizēšanai, darba kolektīvu pārvaldes struktūras un vadības stilu nozīmi menedžera darba organizācijā. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Spēj atšķirt dažādas teorētiskās pieejas vadības praksei un organizācijām. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Prot atšķirt marketinga metodes un tā sociālos aspektus, salīdzināt tirgus vadības paņēmienus un koncepcijas. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Spēj atšķirt sociālās organizācijas nozīmi uzņēmuma struktūrā, atpazīt varas un politikas fenomenus dažādās organizācijās. - Diskusija/seminārs / kontroldarbs Prot izvērtēt dažādu profesiju vadības specifiku, specializācijas un kvalifikācijas struktūras. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Spēj atpazīt valsts pārvaldes specifiku salīdzinājumā ar privāto sektoru. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Spēj izvērtēt cilvēku un tehnikas attiecības organizāciju kontekstā. - Kontroldarbs / gala pārbaudījums vai eksāmens Spēj izvērtēt uzņēmuma/organizācijas kultūras nozīmi, tās veidošanās un vadības pamatus. - Gadījumu analīze / kontroldarbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Vingrinājumu un uzdevumu izpilde (gadījumu analīze) - 10%
Aktivitāte semināros, diskusijās - 20% Diagnosticējošo kontroldarbu izpilde - 20% Gala pārbaudījums vai eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējā izglītība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|