Kods | DE0257 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās attīstības modeļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Šņitņikovs, Sandra Stašāne, Vineta Gobiņa, Laila Girsova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmeta ietvaros tiek apgūtas tēmas, kas skar sabiedrības ģenēzi un struktūru, tās attīstības likumsakarības un sociālās izziņas specifiku.Aktualitāšu jomā tiek akcentēti jautājumi par globalizāciju mūsdienu pasaulē, postsociālistiskās Austrumeiropas realitātēm un Latvijas attīstības problēmām un perspektīvām ES. Metodoloģiskajās refleksijās dominē tēma par sociālo fenomenoloģiju, kura tiek interpretēta modelēšanas metodes rakursā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt zināšanu un jēdzienu kopumu par sabiedrību, kā arī prast tās radoši pielietot, analizējot daudzveidīgos sociālos procesus tajā.Prast noteikt mūsdienu sabiedrības aktuālākās problēmas un attīstības tendences. Spēt objektīvi un kritiski izvērtēt notiekošo mūsdienu pasaulē īpaši attiecībā uz globalizācijas procesiem un postsociālistiskās Austrumeiropas izvēlēm, tostarp Latvijā. Prast konstruktīvi veidot un argumentēti pamatot savu nostāju konkrētā sociālās atbildības telpā un būt spējīgam kopt gatavību atbildīgi, argumentēti un praktiski paust un aizstāvēt savu pilsonisko pozīciju, neizvairoties no inovatīviem risinājumiem tiesiskuma un demokrātijas rāmjos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt saprast un nošķirt divus alternatīvus izziņas priekšmetus un metodes: dabaszinātnisko un sociālo - adekvāts un izsmeļošs izvēlētā teksta komentārs Spēt vispārīgos vilcienos aprakstīt problēmas, kā arī salīdzināt statistiku par globāliem draudiem cilvēces pastāvēšanai mūsdienās ( trešā pasaules kara draudi, ekoloģiskā nobrukuma draudi u.c.) Spēj noteikt un izanalizēt šo draudu galvenos cēloņus un piedāvāt risinājumus - kreatīva referāta prezentācija Spēt atšķirt zinātnisku sociālisma izvērtējumu no tā politizētām apsūdzībām - piedalīšanās diskusijā seminārā, argumentēti pamatojot un aizstāvot savu viedokli Spēt veidot savu nostāju jautājumos, kas skar mūsu valsts turpmākās attīstības aktualitātes - konstruktīva piedalīšanās seminārā diskusijā, formulējot un pamatojot savu pilsonisko pozīciju Spēt veikt kopsavilkumu par sociālo ideju vēsturi un prast izvērtēt mūsdienu sabiedrības attīstības īpatnības un tendences vēsturiskās kopainas ietvaros - referāta preambulas izpildījuma teorētiskais līmenis Spēt analizēt datus un sociālo parādību statistiku un prast izskaidrot to cēloņus - referāta izpildījums un šo iemaņu praktiska demonstrācija semināru diskusijās Studiju rezultātu galīga vērtēšana - eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās diskusijās - 20%
Pārbaudes darbu izpilde - 20% Patstāvīga darba prezentācija - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|