Kods | DE0254 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā etiķete | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Laila Girsova, Sandra Stašāne, Guna Matule, Māra Bernande, Inta Kulberga | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek veidots priekšstats par etiķetes lomu saskarsmē, apgūtas nozīmīgākās vispārcilvēciskās, lietišķo kontaktu un oficiālo pasākumu uzvedības normas un standarti, īpaši akcentētas novitātes mūsdienu etiķetes attīstībā. Praktiskās nodarbības sniedz iespēju apgūt prasmes adekvāti izvēlēties konkrētajai situācijai atbilstošo uzvedības normu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt izpratni un sniegt zināšanas par uzvedības kultūras noteikumiem lietišķā saskarsmē. Uzdevumi: - Sniegt teorētiskas zināšanas par lietišķas uzvedības normām un standartiem dažādās valstīs. - Sniegt zināšanas par galvenajiem aspektiem biznesa, ikdienas un svētku etiķetē. - Iepazīstināt ar lietišķas etiķetes atribūtiem, to aktualitāti un pielietojumu mūsdienās. - Sniegt teorētiskās nostādnes efektīvas komunikācijas un saskarsmes veidošanā. - Pilnveidot verbālās un neverbālās komunikācijas prasmes. - Veicināt prasmi piemērot uzvedības normas un neverbālos žestus komunikācijā. - Pilnveidot praktiskās iemaņas dažādās lietišķās situācijās (lietišķās sarakstes veidošanā, atbilstošas atribūtikas pielietošanā, atbilstoša apģērba izvēlē u.c.). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atpazīt etiķetes normas citu uzvedības regulējošo sistēmu vidū, novērtēt tās lomu sabiedrībā, diferencēt dažādus etiķetes veidus. - Tests un diskusija (aptauja) zināšanu priekšpārbaudei. Grupu diskusija. Uzdevumi. Prezentācija. Spēj aprakstīt vispārcilvēciskās uzvedības normas: sasveicināšanās un iepazīstināšanās nosacījumus, uzrunas formas u.c., atbilstoši realizēt tās noteiktās saskarsmes situācijās. - Situāciju izspēle un analīze, diskusija, ieskaites testa jautājumi. Zina un prot pielietot lietišķajā saskarsmē sarunas, klausīšanās un ķermeņa valodas etiķeti. Prot pielietot etiķetes nosacījumus telefona sarunā un e-pasta lietošanā. - Vingrinājums, ieskaites testa jautājumi. Etiķetes normām atbilstošas e-pasta vēstules sagatavošana un iesūtīšana. Spēj raksturot vizītkartes noformēšanas un lietošanas principus, dāvanu un ziedu izvēles un pasniegšanas nosacījumus, sapulču organizēšanas un norises kārtību u.c. - Grupu diskusija, vingrinājumu un testu jautājumi. Spēj aprakstīt apģērba valodu, klasificēt apģērba stilus, izvēlēties situācijai atbilstošu ģērbšanās veidu. - Situāciju apraksta veidošana un analīze praktiskajās nodarbībā. Prot aprakstīt oficiālo un lietišķo tikšanos norises protokolu, to galvenos elementus. - Ieskaites testa un pārbaudes testu jautājumi. Analizēti video un vai foto uzņēmumi ar redzamiem etiķetes normu pārkāpumiem. Spēj klasificēt dažādus lietišķo viesību veidus, raksturot to organizēšanas un norises kārtību, zina un spēj realizēt galda kultūras nosacījumus. - Praktiskā nodarbība (grupu vai individuālais darbs) - jēdzienu atpazīšana, situāciju analīze. Pārbaudes testa jautājumi. Spēj aprakstīt dažādu nacionālo kultūru etiķetes īpatnības un praktiski realizēt tās saskarsmē. - Ieskaites testa jautājumi. Grupu diskusija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte semināru diskusijās, vingrinājumu un uzdevumu izpilde (grupā) - 10%
Testu izpilde (individuāli) - 20% Izvēlētā video un/vai foto analīzes veikšana, prezentācija (individuāli) - 35% Ieskaites darba prezentācija (individuāli) - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējā izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|