Kods | DE0250 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Krievu valodas pamatkurss | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Irīna Romanova, Jūlija Svitaja, Oksana Ivanova, Jurijs Hramovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti lasa un klausās tekstus un dialogus, meklē vajadzīgo informāciju un interpretē to. Teksti ir uzskatāmi par runas paraugiem, kuri turpmāk tiek izmantoti, pildot vingrinājumus. Vingrinājumu un uzdevumu tipi: trūkstošā vārda ievietošana, vārda lietošana vajadzīgajā formā, teikuma konstrukcijas maiņa. Vingrinājumi ir vērsti uz gramatikas un leksikas apzinātu lietošanu, kā arī uz gatavu klišeju lietošanas automatizēšanu un ir pakļauti komunikatīvajiem mērķiem: uzrunāt komunikācijas partneri, pajautāt, norādīt, izteikt apmierinātību/neapmierinātību/piekrišanu utt., pārliecināt, pamudināt utt. Studenti veido dialogus, simulējot dažādas situācijas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sekmēt aktīvu valodas lietošanu komunikācijā un attīstīt studējošo uztveres un komunikācijas prasmes krievu valodā. Studiju kursa uzdevumi: 1) attīstīt studējošo prasmes lietot valodu dažādās mutvārdu komunikācijas situācijās un sfērās, neiedziļinoties specifiskās detaļās; 2) attīstīt studējošo spēju uztvert rakstīto un mutvārdu informāciju; 3) pilnveidot studējošo kompetenci gramatiski pareizi noformulēt domas gan rakstiski, gan mutiski; 4) iepazīstināt studējošos ar krievu valodas gramatikas pamatiem, lai viņi spētu lasīt, rakstīt un orientēties sarunā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lasīt vieglus īsus tekstus no dažādiem avotiem (avīžu un laikrakstu nosaukumi, izkārtnes, vizītkartes, sludinājumi, ielas radītāji utml.); spēj saprast galveno un papildinformāciju, lasot adaptētus informatīvus tekstus, tekstus par valsts kultūru un par sadzīves tematiku. - Eksāmens, pārbaudes darbi. Spēj saprast uztvertās informācijas būtību un saturu (tēmu, norādes par vietu un laiku, cēloni utml.) par aktuāliem ikdienas tematiem autentiskos audio/video monologos, dialogos. - Eksāmens, pārbaudes darbi. Spēj sazināties elementārā līmenī, uzņemties iniciatīvu dialogos, piedalīties sarunās par sadzīves tematiku, kā arī noformulēt savu viedokli par izlasītā vai dzirdētā teksta saturu par aktuāliem ikdienas tematiem (5-8 sarunu temati). - Eksāmens, pārbaudes darbi, prezentācijas. Spēj aizpildīt anketu, uzrakstīt īsu vēstuli, apsveikumu, korekti lietojot nepieciešamo leksiku, gramatiskās konstrukcijas un interpunkciju. - Eksāmens, pārbaudes darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi - 20% Prezentācijas - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bez priekšzināšanām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|