Kods | AD0055 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Koksnes materiālu apstrādes tehnoloģijas un radošais dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edgars Kirilovs, Silvija Kukle, Zane Zelča | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Akcentētas sabiedrības augošās vajadzības pēc atjaunojamiem enerģijas resursiem, virzība uz pārliecību par ilgtspējīgu un “zaļu” dzīves veidu. Domājot par lielo produktu patēriņu, pētītas iespējas to aizstāt ar koksnes, ikgadēji atjaunojamu vai ar ražošanas pārpalikumu izejvielu produktiem.. Studiju kursa ietvaros padziļināti pētīta koksnes un cita veida šķiedru materiālu uzbūve; analizēti materiālu fizikālās un mehāniskās īpašības, t.sk., briešana, rukšana, hidroskopiskums, termiskā izplešanās, deformācijas, pētītas materiālu kvalitātes izmaiņas pārstrādes un ekspluatācijas procesos.. Studiju kursa ietvaros apskatītas materiālu mehāniskās apstrādes iespējas ar mūsdienu tehnoloģiskām iekārtām, specifika un netradicionālas apstrādes veidu mūsdienīgas izpildes iespējas dizaina produktu izgatavošanai domājot arī par pārstrādes atlikumu izmantošanu. Ņemot vērā materiālu tehnoloģiskās apstrādes iespējas, meklēti risinājumi jauniem konstrukciju veidiem un konstruēšanas metodēm. Studentiem ir pieejams plašs pētījumu tematu klāsts, tostarp koka zinātne un tehnoloģija, koka konstrukcijas, koka arhitektūra, vieglā rūpniecība un uz dabas resursiem balstīta produktu izstrāde.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt padziļinātas zināšanas koksnes un cita veida šķiedru materiālu apstrādes tehnoloģiju un lietojuma jomā inovatīvu dizaina produktu izgatavošanā. Uzdevumi: • Attīstīt prasmes salīdzināt un novērtēt dažādus koksnes un cita veida šķiedru materiālus; • Veicināt prasmi novērtēt koksnes un cita veida šķiedru materiālu īpašības, to piemērotību izvirzīto mērķu sasniegšanā; • Attīstīt prasmes noteikt jaunizveidotu materiālu īpašības un veikt to analīzi atbilstoši standartiem; • Iepazīstināt ar jaunākajām tehnoloģiskajām apstrādes metodēm kvalitatīva un izvirzītām prasībām atbilstoša izstrādājuma ieguvei; • Pilnveidot prasmi izvēlēties atbilstošus koksnes vai cita veida šķiedru materiālus dizaina izstrādājuma izgatavošanai; • Pilnveidot prasmi pielietot tehnoloģiskās iespējas dizaina produkta izgatavošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj iegūt un analizēt no literatūras avotiem savākto informāciju par jaunākajām materiālu apstrādes tehnoloģijām un materiāliem. - Literatūras analītiskā apskata prezentācija, eksāmens.
Kritērijs: Izpratne par tēmas izklāsta veidošanu un atspoguļošanu prezentācijā. Spēj brīvi izvēlēties efektīvāko metodi nepieciešamo īpašību noteikšanai. - Praktisko pētījumu prezentācija. Kritērijis Pozitīvs vērtējums par praktisko pētījumu plānošanu un realizēšanu. Prot kompetenti diskutēt par materiālu īpašību izmantošanas iespējām dizaina uzdevumu risināšanā. - Patstāvīgā darba prezentācija. Kritērijs: Pozitīvs vērtējums par laboratorijas un praktisko darbu rezultātu interpretāciju. Spēj salīdzināt un novērtēt dažādus materiālus un apstrādes tehnoloģijas. - Patstāvīgā darba prezentācija, eksāmens. Kritērijs: Pozitīvs vērtējums par salīdzinošās analīzes veikšanu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 30%
Praktiskie pētījumi - 25% Prezentācijas - 25% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Materiālu dizainā un tehnoloģijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|