Kods | AD0054 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dizaina domāšana inženierzinātnēs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Vihodceva, Dana Almli, Andrejs Broks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studējošie iepazīstas ar dizaina domāšanas procesu - īpašu domāšanas veidu un metožu kopumu radošu alternatīvu ģenerēšanai, uz izpēti un datiem balstītu nelineāru metodi problēmu identificēšanai, risinājumu radīšanai kopradē ar lietotājiem, to prototipēšanu un testēšanu, kā arī risinājumu ieviešanu un nemitīgu uzlabošanu. Studiju kursā dizaina domāšana un citas pieejas jaunrades attīstīšanai ir pielāgotas zinātnisko pētījumu īpašajām vajadzībām un izaicinājumiem. Studējošie tiek iepazīstināti ar dizaina domāšanas jēdzienu, vēsturi, procesu un tās posmiem, un kā šo procesu pieņemt un izmantot pētniecībā. Liela uzmanība tiek pievērsta dažādu metožu un rīku apguvei katrā dizaina domāšanas posmā, kas palīdz sasniegt katra posma mērķus - empātijas/izpētes, problēmas definēšanas, ideju ģenerēšanas, prototipēšanas un testēšanas. Studiju kursa ietvaros studējošie apgūst kā šīs prasmes var pielietot pētniecības specifiskajā kontekstā jauno materiālu un tehnoloģiju idejas radīšanai un pilnveidošanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošo prasmes un izpratni par dizaina domāšanu, tās etapiem un lomu pētniecības specifiskajā kontekstā. Studiju kursa uzdevumi: attīstīt studējošo spējas izmantot dizaina domāšanu un citas pieejas radošuma attīstīšanai pētniecībā; attīstīt studējošo spējas izmantot dizaina instrumentus un metodoloģiju jauno materiālu un tehnoloģiju izstrādē, vai esošo uzlabošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot dizaina domāšanas procesu. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, diskusija.
Kritēriji: izprot dizaina domāšanas procesu. Pārvalda dizaina domāšanas metožu lietojumu, to specifiku un procesu; spēj tās lietot radošu alternatīvu ģenerēšanai pētījuma attīstībai. - Pārbdaudes veids: praktiskie darbi, diskusija. Kritēriji: spēja pielietot dizaina domāšanas metodes. Spēj veikt pētījuma problēmas izpēti izmantojot dažādas metodes un rīkus, formulēt un kritiski analizēt problēmu. - Pārbdaudes veids: praktiskie darbi, diskusija, prezentācija. Kritēriji: spēja pielietot dizaina domāsanas metodes pētījuma problēmas izpētei. Spēj izmantot dažādas ideju ģenerēšanas metodes un radošas tehnikas, jauno pētījuma/materiālu/tehnoloģiju ideju patstāvīgai radīšanai, formulēšanai, pilnveidošanai. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, diskusija, prezentācija. Kritēriji: spēja pielietot metodes un radošas tehnikas jauno ideju ģenerēšanai. Spēj izvēlēties atbilstošāko prototipēšanas tehniku un izveidot materiālu un tehnoloģiju prototipu atbilstoši iepriekš definētajiem mērķiem, spēj vizualizēt savu pētījuma ideju, materiālu / tehnoloģiju. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, diskusija, prezentācija. Kritēriji: spēja veikt ātru prototipēšanu un pētījuma vizualizāciju. Spēj prezentēt skaidru vīziju par izstrādāto materiālu/tehnoloģiju, savu pētījumu, izmantojot stāstu stāstīšanas metodes, spēj piemērot savu prezentāciju atbilstoši auditorijas specifikai. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, diskusija, prezentācija. Kritēriji: spēja prezentēt savu pētījumu atbilstoši auditorijas specifikai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 40%
Diskusijas - 20% Prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas, kas iegūtas dažādos studiju kursos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|