AD0047 Dizains un zīmolvedības stratēģija

Kods AD0047
Nosaukums Dizains un zīmolvedības stratēģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Andrejs Broks, Andra Ulme
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss vērsts uz zīmola kā dizainera profesionālās radošās darbības kritēriju un rīku jaunrades procesā, teorētisko principu un to praktiskās pielietošanas apgūšanu, izstrādājot zīmola elementu dizainu zīmolvedības stratēģijas kontekstā, sniedzot pakalpojumus un vadot projektus vai uzņēmumu. Studiju kurss ietver informāciju par zīmola identitātes izveides principiem un zīmolvedības stratēģijas izstrādi atbilstoši uzņēmuma pārstāvētajai nozarei, saimnieciskās darbības modelim un preču vai pakalpojumu mērķauditorijai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievadlekcija. Zīmolvedības nozīme uzņēmuma identitātē un tās loma profesionālās darbības saziņā. 3 0 0 0
Dizaina projekta pasūtītāja nozares zīmolu un zīmolvedības attīstības vēstures izpēte. 3 6 0 0
Zīmolvedības kritēriji, zīmola mērķauditorijas noteikšana. 3 6 0 0
Zīmola vērtības un darbības misija. Konkurentu zīmolu analīze. 3 5 0 0
Priekšizpēte zīmola koncepcijas radīšanai. 3 5 0 0
Zīmola koncepcijas izstrāde, atbilstoši uzņēmējdarbības modeļa stratēģijai, uzņēmuma mērķiem un vērtībām zīmola prioritāšu izstrāde, zīmola elementu sistēma. 3 5 0 0
Zīmola vēstījuma izstrāde. 6 5 0 0
Zīmola logotipa, vizuālās identitātes radīšana un saukļa formulēšana. 3 5 0 0
Lietišķās grafikas elementu apskats zīmola tēla kontekstā. 3 5 0 0
Zīmola vizuālas grafikas prezentācija. Priekšskate. 3 5 0 0
Reklāmas nosacījumu izstrāde atbilstoši zīmola vērtībām, audio elementu pielāgošana dizaina stratēģijai. 3 5 0 0
Zīmola stratēģija un tās veicināšana tirgū. 3 5 0 0
Zīmola koncepta kvalitātes kritēriji. 3 5 0 0
Zīmola kritēriji savas profesionālās un saimnieciskās darbības attīstībai, atbilstoši savai profesionālajai. 3 5 0 0
Autortiesību reģistrācija uzņēmuma zīmola stratēģijai. 3 5 0 0
Kopā: 48 72 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studējošajiem iespēju apgūt profesionālas kompetences. Studiju kursa uzdevumi: 1. noteikt zīmola un zīmolvedības nozīmi uzņēmuma identitātē un lomu profesionālās darbības saziņā; 2. veikt dizaina projekta pasūtītāja nozares zīmolu un zīmolvedības attīstības vēstures izpēti; 3. pielietot zīmolvedības teorētiskos kritērijus, radot dizaina izstrādājumus un sniedzot pakalpojumus citiem uzņēmējiem, atbilstoši to zīmola identitātei un vērtībām; 4. noteikt zīmola mērķauditoriju; 5. formulēt zīmola vērtības un darbības misiju; 6. izpētīt un analizēt sāncenšu zīmolu pozitīvo un negatīvo pieredzi; 7. izvirzīt pamatvērtības un ieguvumus uz ko tiks balstīts zīmola izstrādes koncepts; 8. izstrādāt zīmola koncepciju, atbilstoši uzņēmējdarbības modeļa stratēģijai, uzņēmuma mērķiem un vērtībām; 9. izstrādāt zīmola vēstījumu vai ievērot tā atbilstību dizaina projektam; 10. noteikt zīmola prioritātes un izstrādāt zīmola elementu sistēmu; 11. radīt zīmola logo vizuālo identitāti un saukli vai atbilstoši tos iekļaut dizaina projektā; 12. izstrādāt lietišķās grafikas elementus zīmola tēla kontekstā; 13. izstrādāt reklāmas nosacījumus atbilstoši zīmola vērtībām; 14. atbilstoši zīmola konceptam piemērot balss, skaņu un citu sajūtu elementus dizaina izstrādē; 15. noteikt zīmola atpazīstamības atbilstošākos veicināšanas veidus un īstenošanas stratēģiju; 16. ievērot konsekventu pieeju zīmola koncepta piemērošanā; 17. izstrādāt zīmola kritērijus savas profesionālās un saimnieciskās darbības attīstībai, atbilstoši savai profesionālajai identitātei un labas prakses zīmolvedības nosacījumiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Apgūti zīmolvedības procesi uzņēmumā, to pārskatāmība; loma profesionālajā darbība un saziņas procesu izpratnē, procesu pārvaldība, zīmola grafiskās kvalitātes kontroles principi, lietišķās grafikas elementu atainošanas principi, vizuālās identitātes un uzņēmuma zīmolvedības stratēģijas pamati - Skate, prezentācija. Kritēriji: pozitīvs vērtējums prezentācijā.
Spēj vadīt/darboties komandā, darba grupās, sasniegt kopējos mērķus, apzināties savu lomu komandā. - Grupu darba prezentācija, diskusijas, kritiska analīze, kopsavilkuma formulēšana. Kritēriji: pozitīvs vērtējums prezentācijās, aktīvs darbs grupu un individuālajos uzdevumos lekciju laikā.
Spēj izveidot uzņēmuma zīmolvedības un grafiskās identitātes stratēģiju. - Patstāvīgais darbs: grafiskā modelēšana, piemēru analīze no uzņēmējdarbības prakses. Rezultātu prezentācija. Eksāmens. Kritēriji: pozitīvs vērtējums eksāmenā un prezentācijās.
Spēj prezentēt un attīstīt zīmola ideju, plānot veiksmīgus komunikācijas ceļus. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Eksāmens. Kritēriji: pozitīvs vērtējums eksāmenā un prezentācijās, aktīvs darbs grupu un individuālajos uzdevumos lekciju laikā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Apmeklējums, darbs nodarbībās - 10%
Skate, patstāvīgā darba prezentācija - 40%
Grupu darba prezentācijas - 10%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Uzņēmējdarbības tirgvedības pamati.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 32.0 0.0 16.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]