Kods | AD0039 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ornaments | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunta Zommere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apskatīti ornamenta veidi un tā īpatnības, ornamenta pētīšanas vēsture, praktiskajā darbā veicot simbolu un zīmju sintēzi no vektorgrafikas tehnoloģiskajā vidē veidotiem pamatelementiem, kā arī dekoratīvu kompozīciju veidošanu atbilstoši ornamenta veidošanas pamatprincipiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir sniegt ieskatu par ornamenta veidiem, īpatnībām un veidošanas metodēm, attīstīt prasmes atpazīt, analizēt un veidot mākslinieciski augstvērtīgas ornamentālas kompozīcijas. Uzdevumi: 1. Radīt izpratni un attīstīt prasmes veidot unikālus pamatmotīvus un lietot atbilstošas ornamenta veidošanas metodes, izstrādājot grafiskas ornamentālas kompozīcijas. 2. Radīt izpratni un attīstīt prasmes lietot vektorgrafikas programmu Adobe Illustrator kompozīciju veidošanā. 3. Attīstīt spēju pielietot iegūtās zināšanas un prasmes lietišķās grafikas darbu, dizaina priekšmetu un interjera projektēšanas nodarbībās un ikdienas darbā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt ornamentālas kompozīcijas, analizēt to veidus, identificēt ornamentu veidojošos pamatmotīvus un organizācijas veidus dažādos mākslas stilos un dizaina jomās.
Spēt brīvi lietot Adobe Illustrator vektorgrafikas tehnoloģisko vidi ornamentālu kompozīciju veidošanā. - Patstāvīgais darbs – dažādu stilu un veidu ornamentālu kompozīciju analizēšana un tēmai atbilstošu pētījumu veikšana.
Ornamenta motīvu oriģināla interpretācija un ornamentālu kompozīciju veidošana Adobe Illustrator vektorgrafikas tehnoloģiskajā vidē. Spēj lietot ornamenta veidošanas principus un metodes lietišķās grafikas uzdevumu risināšanā. - Patstāvīgais darbs – oriģinālu ornamentālu kompozīciju veidošana atbilstoši uzdevumiem, tēmās aplūkoto vektorgrafikas programmas darbarīku lietojums, izpildījuma korektums un tehniskā kvalitāte. Regulārs darbs nodarbību laikā. Spēj lietot uzdevumam atbilstošu krāsu jaukšanas modeli, krāsu salikumu veidošanas shēmu un toņu rediģēšanas veidu. - Patstāvīgais darbs – oriģinālu ornamentālu kompozīciju veidošana un krāsu salikumu variēšana atbilstoši uzdevumiem, tēmās aplūkoto vektorgrafikas programmas darbarīku lietojums, izpildījuma korektums un tehniskā kvalitāte. Regulārs darbs nodarbību laikā. Spēj sagatavot grafisko failu izdrukas un veidot kvalitatīvas grafiskā kompozīcijas plaknē, kā arī prezentēt izstrādāto oriģinālo ideju un tās risinājumus. - Eksāmens – grafisku kompozīciju veidošana atbilstoši uzdevumiem, iekļaujot ornamentālus risinājumus; oriģinalitāte, izpildījuma korektums un tehniskā kvalitāte. Regulārs darbs nodarbību laikā. Idejas prezentācija grupai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - dizains/oriģinalitāte - 15%
Patstāvīgais darbs - atbilstība uzdevumiem - 15% Patstāvīgais darbs - izpildījuma tehniskā kvalitāte - 15% Regulārs darbs semestra laikā - 5% Eksāmena uzdevums un tā prezentācija - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav prasību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|