Kods | AD0037 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tērpu vizuālās mākslas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dana Almli, Inga Dišlere, Elīna Rožkalne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Cilvēka figūras proporcijas dzīvē un modes zīmējumā. Tērpa veidi, formas, kompozīcijas elementi un to savstarpējā saskaņošana. Tērpa konstruktīvais zīmējums. Modes kolekciju uzbūves pamatprincipi. Krāsu salikumi, proporcija, ritms, simetrija un asimetrija, kontrasts un līdzība. Vizuālās komunikācijas (mākslinieciskās izteiksmes) līdzekļi figūras un tērpa atveidojumā. Grafiskās izteiksmes iespējas. Apģērbu stili, to izpausmes dažāda sortimenta apģērba modeļos. Iedvesmas avoti tērpu kolekcijās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas tērpu kompozīcijā, modes kolekciju uzbūvē, kā arī apģērba un tekstilražošanā nepieciešamās vizuālās komunikācijas prasmes. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) radīt izpratni par atšķirībām sieviešu, vīriešu un bērna ķermeņa proporcijām; 2) attīstīt prasmi zīmēt konstruktīvos apģērbu un to detaļu zīmējumus; 3) veidot izpratni par dažādiem modes stiliem un spēju tos atpazīt, kā arī brīvi savā starpā tos miksēt; 4) iepazīstināt ar dažādiem materiāliem un tehnikām, kas izmantojami apģērba attēlojumā un modes zīmējumos; 5) attīstīt prasmi analizēt dažādu starptautisku dizaineru apģērbu kolekcijas, to kompozicionālo uzbūvi; 6) veidot izpratni par pasaules modes krāsu prognožu un modes tendenču veidošanos; 7) attīstīt prasmi izmantot dažādus iedvesmas avotus savu modes kolekciju veidošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot uzzīmēt tērpa tehnoloģisko zīmējumu. - Ieskaites darbā tiek vērtēts, vai uzzīmētie tērpu tehnoloģiskie zīmējumi atbilst dotajiem attēlā redzamajiem gatavajiem izstrādājumam. Spēj patstāvīgi uzzīmēt proporcionālu modes figūru vai pareizi izmantot modes figūru šablonus, lai tos izmantotu modes zīmējumos. - Praktiskajos darbos (zīmējumos) tiek vērtētas ķermeņa figūras pareizas proporcijas, balanss un pozas piemērotība tērpa attēlojumam. 3Spēj atpazīt modes stilus un to sajaukumus. - Praktiskajos darbos (zīmējumos) tiek vērtēta modes stilu tīrība, un spēja tos brīvi miksēt savā starpā. Pazīst dažādus mākslinieciskās izteiksmes materiālus un māk tos izmantot modes zīmējumā. - Praktiskajos darbos (modes kolekciju zīmējumos) tiek vērtēts dažādu materiālu izmantojums. Prot analizēt aktuālās pasaules modes kolekcijas, raksturot sortimentu un kompozīcijas struktūru. - Vērtēts tiek patstāvīgi izanalizēts un nodarbībā prezentēts kādu sezonas aktuālu modes kolekciju, kur students demonstrē zināšanas apģērbu kolekcijas analīzē. Māk prezentēt savus semestra darbus, raksturojot uzzīmētās tērpu kolekcijas atbilstoši tēmām un pamatojot izvēlētos mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus. - Eksāmenā vērtēta tiek prasme studentu izstrādātās tērpu kolekcijas idejas attēlot labā vizuālā kvalitātē, prasme pamatot izvēlētos tonālos un mākslinieciskos risinājumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 20%
Praktiskais darbs - 40% Prezentācijas - 10% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|