Kods | AD0035 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modes zinību pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Agnese Oleksāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studējošie tiek iepazīstināti ar modes attīstības vēsturiskajiem aspektiem un mūsdienu tendencēm, periodu apskatu, analīzes un ietekmes uz mūsdienu modi vērtēšanas un apskatu veidošanas principiem, tērpa un laikmeta ideāltipa raksturojumu izstrādi un tērpa attīstības pētījumiem. Sniegtas zināšanas par stila veidošanās pamatprincipiem un to ietekmējošiem faktoriem: tērpa formu, konstrukciju, krāsu risinājumiem, ornamentiku, simboliku, audumiem un to salikumiem, modes pētījumu metodoloģiju, materiālu apkopojumu un analīzi, kā arī par modes tendenču veidošanās procesiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: studiju kurss nodrošina iespēju apgūt apģērba kompozīcijas pamatprincipus, ievērojot modes tendences, kas balstītas uz zināšanām par vēsturisko stilu attīstību, attīstīt radošu pieeju tērpu un to aksesuāru veidošanā, kā arī veicina izpratni par sociālpolitiskās situācijas saistību ar modes attīstību. Uzdevumi: sniegt zināšanas par tērpu un stilu attīstības likumsakarībām, veicināt prasmes orientēties tērpu/ideāltipu/modes/tendenču un stilu kopsakarībās, radīt izpratni par tērpu modes multidisciplināro raksturu, kā sociālekonomisko, antropoloģisko, sociālpsiholoģisko un māksliniecisko sistēmu, spēju sistematizēt un prezentēt apgūto informāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apgūtās zināšanas un prasmes piemērot laikmetu stilu veidošanās un attīstības analizē . - Prezentācijā-pētījumā un klātienes diskusijās demonstrēta spēja veikt laikmeta stilu analīzi un veidot to aprakstus. Kontroles forma: dalība klātienes diskusijās, prezentācija-pētījums, eksāmens. Spēj veidot/noformēt saliktus objektus vienotā stilā. - Skicēs un aprakstos demonstrēta spēja veidot stilistiski vienotus, modes tendencēm un kompozīcijas pamatprincipiem atbilstošus tērpus/garderobi vai attiecīgo produktu grupu. Kontroles forma: klātienē veidotas skices un dalība diskusijā, prezentācija-pētījums, eksāmens. Spēj salīdzināt un analizēt modes attīstības periodus, saprot tērpa stilu veidošanas pamatprincipus vēsturiskajā aspektā un mūsdienās. - Stila kartēs atspoguļotas patstāvīgās izpētes procesā un laboratorijas darbos apgūtās zināšanas un prasmes. Kontroles forma: prezentācija-pētījums, eksāmens. Spēj saprast un analizēt laikmetu stilus un to atspoguļot produktu stila kartēs. Spēj apkopot, analizēt informāciju un to prezentēt. - Studiju un pētījumu procesā izveidotās produkta- stila kartes atbilstība apgūtajai mācību vielai. Kontroles forma: klātienē veidotas skices, dalība diskusijās, prezentācija-pētījums, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Klātienē veidotas skices, diskusijas - 30%
Prezentācijas - pētījumi - 50% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mākslas vēsture, zīmēšana, kompozīcija, zināšanas darbam ar Microsoft Office. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|