Kods | JA0081 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu vadīšana ārkārtējos apstākļos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Arnis Bankovičs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nodrošina kuģu vadītāju kompetenci izpildes līmenī kuģa dzīvotspējas jautājumos, kā arī sniedz teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas dzīvības aizsardzībā un glābšanā jūrā. Kuģu vadītāji iegūst teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas: . - cīņā par kuģa dzīvotspēju ekstremālos apstākļos un ikdienā; . - kuģa stāvokļa novērtēšanā avārijas apstākļos; . - kuģa ugunsdrošības organizēšanā; . - avarējoša kuģa vadīšanā. . Studiju kurss pilnībā atbilst STCW prasībām kompetences standartu nodaļai A-II/1. Studiju kursa saturs ietver IMO paraugkursa 7.03. rekomendācijas. . Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iemācīt kuģu vadīšanas ārkārtējos apstākļos pamatus. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas cīņā ar uguni uz kuģa, cīņā pret ūdens ieplūšanu kuģa korpusā, kuģa noturības parametru izvērtēšanā dažādās ārkārtējās situācijās (pie kuģa sadursmes, uzsēšanās uz sēkļa), dzīvības aizsardzībai jūrā, cilvēku glābšanas organizēšanā ar plostiem un glābšanas laivām, sniegt zināšanas par meklēšanas un glābšanas (SAR) darbu organizāciju jūrā, par SAR struktūru un funkcijām, kā arī iepazīstināt ar SAR plānu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Pārzina piesardzības pasākumus pasažieru aizsardzībai un drošībai avārijas situācijās.
Pārzina sākotnējos pasākumus, kas jāveic pēc sadursmes vai uzskriešanas uz sēkļa, bojājumu sākotnējais novērtējumu un novēršanu (damage control).
Praktiski pārzina noturības, galsveres un slodžu tabulas, diagrammas un slodžu aprēķināšanas aprīkojumu un to piemērošanu.
Pārzina IMO Tirdzniecības kuģu meklēšanas un glābšanas rokasgrāmatas (MERSAR) saturu. - Metodes.
Pārbaudes testi, dalība semināros, eksāmens.
Kritēriji.
Tiek precīzi noteikts avārijas situācijas veids un apmērs. Sākotnējie pasākumi un, ja vajadzīgs, kuģa manevri ir saskaņā ar avārijas rīcības plāniem un atbilst situācijas steidzamībai un avārijas situācijas veidam. Briesmu vai avārijas signāls tiek nekavējoties atpazīts. Tiek pildīti un ievēroti avārijas rīcības plāni un instrukcijas, ko paredz pastāvīgie rīkojumi (standing orders). Pasākumi, lai nodrošinātu un saglabātu kuģa ūdensnecaurlaidību, atbilst pieņemtajai praksei. Prasmes. Izprot procedūras, kuras jāizmanto personu glābšanai jūrā, palīdzības sniegšanai kuģim briesmās, reaģēšanai avārijas situācijās, kas rodas ostā. Izprot pamatpasākumus, kas jāveic peldspējas daļējas zaudēšanas gadījumā. Izprot ūdensnecaurlaidības pamatprincipus. - Metodes. Pārbaudes testi, dalība semināros, eksāmens. Kritēriji. Tiek precīzi noteikts avārijas situācijas veids un apmērs. Sākotnējie pasākumi un, ja vajadzīgs, kuģa manevri ir saskaņā ar avārijas rīcības plāniem un atbilst situācijas steidzamībai un avārijas situācijas veidam. Briesmu vai avārijas signāls tiek nekavējoties atpazīts. Tiek pildīti un ievēroti avārijas rīcības plāni un instrukcijas, ko paredz pastāvīgie rīkojumi (standing orders). Pasākumi, lai nodrošinātu un saglabātu kuģa ūdensnecaurlaidību, atbilst pieņemtajai praksei. Kompetences. Spēj reaģēt avārijas situācijās. Spēj reaģēt uz briesmu signālu jūrā. Spēj manevrēt kuģi nestandarta situācijā. Spēj saglabāt kuģa jūrasspēju. - Metodes. Pārbaudes testi, dalība semināros, eksāmens. Kritēriji. Tiek precīzi noteikts avārijas situācijas veids un apmērs. Sākotnējie pasākumi un, ja vajadzīgs, kuģa manevri ir saskaņā ar avārijas rīcības plāniem un atbilst situācijas steidzamībai un avārijas situācijas veidam. Briesmu vai avārijas signāls tiek nekavējoties atpazīts. Tiek pildīti un ievēroti avārijas rīcības plāni un instrukcijas, ko paredz pastāvīgie rīkojumi (standing orders). Pasākumi, lai nodrošinātu un saglabātu kuģa ūdensnecaurlaidību, atbilst pieņemtajai praksei. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes testi - 30%
Dalība semināros - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika, tehniskā mehānika, kuģu uzbūve un teorija, kuģu vadīšana un sardzes dienests. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|