Kods | DA0088 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Būvniecībā izmantojamās saistvielas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inna Juhņeviča, Līga Orlova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mācību darbs ir orientēts uz tādu zināšanu ieguvi, kas studējošajam ļautu veiksmīgi iesaistīties neorganisko saistvielu produktu ražošanā un to paveidu izstrādē, kā arī piemērotāko izejvielu konkrēta mērķa sasniegšanai izvēlē.. Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par tradicionālo un moderno saistvielu ražošanas procesiem, ķīmiskām, fizikālām, fizikāli-ķīmiskām, termiskām un estētiski dekoratīvām īpašībām. Studenti iegūst zināšanas par tehnoloģiskām prasībām, novecošanu, strukturālo atšķirību pazīmēm.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nostiprināt iegūtās teorētiskās zināšanas par materiālu testēšanas veidiem, standarta metodēm, mērierīcēm un saistvielu novērtēšanu Latvijas uzņēmumos, par materiālu klasifikāciju atbilstoši LVS EN standartu prasībām. Studiju kursa uzdevumi: 1) attīstīt studenta zināšanas un izpratni par saistvielu izejvielām un izejvielu izmantošanas ierobežojumiem; 2) sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas par esošo produktu uzlabošanas iespējām; 3) sniegt zināšanas par jaunu produktu izgatavošanas tehnoloģijām; 4) veicināt kritisko domāšanu saistvielu salīdzināšanā, ražošanā un attīstībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina saistvielu un būvniecības maisījumu sastāvdaļas un to īpatnības. - Pārbaudes forma: tests, eksāmens.
Kritēriji: students spēj nosaukt saistvielu klasēs un to ražosanas tehnoloģijas. Izprot materiālu struktūras, īpašību un iegūšanas kopsakarības. - Pārbaudes forma: testi, eksāmens un mājas darbs. Kritēriji: students spēj raksturot izejmateriālu struktūru un īpatnības un to ietekmi gatava produkta īpašībām. Spēj prezentēt apkopotos datus un pielietot iegūtās zināšanas. - Pārbaudes forma: mājasdarbs, eksāmens. Kritēriji: students spēj piedāvāt racionālāko paņēmienu, atrisinot konkrētu problēmu sasistvielas ražošanas procesā. Spēj analizēt un izvērtēt dažādu progresīvu tehnoloģiju ietekmi uz produkta īpašībām. - Pārbaudes forma: testi, laboratorijas darbs. Kritēriji: students pārzina, izprot un, pamatojoties uzpielietot zinātniskoās un mācību literatūruliteratūras atziņas , prot interpretēt produkta ražošanas un pārbaudes procesus, un ar to saistītās likumsakarības. Izprot apkopoto datu nozīmi, spēj izvirzīt hipotēzes, tās pamatot, aizstāvēt un izdarīt pamatotus secinājumus. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbs, mājas darbs, eksāmens. Kritēriji: students pamato iegūtās zinātniskās un tehnoloģiskās atziņas praktisku uzdevumu risināšanā un piedāvā alternatīvas izejvielas un tehnoloģijas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklējums - 5%
Mājas darbs - 15% Laboratorijas darbi - 10% Tests 1 - 10% Tests 2 - 10% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura līmeņa zināšanas neorganisko materiālu ķīmijā un tehnoloģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|