Kods | JA0073 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Navigācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ēriks Ziņģis, Kristaps Lūkins | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Navigācija ir viens no kuģu vadīšanas pamatkursiem. Studiju kursa apguve nodrošina kuģu vadītāju kompetenci pārgājiena plānošanā, kuģa vietas noteikšanā, pārvietošanās virziena precizitātes kontroli sardzes laikā. Studiju kursa ietvaros studenti apgūst navigācijas parametru mērīšanu un rezultātu precizitātes novērtēšanu. Praktiskās nodarbības veltītas praktisko iemaņu līmeņa paaugstināšanai.. Studiju kursā tiek izskatīta Navigācijas tematika atbilstoši STCW Chapter II, Section A-II/1 un Chapter II, Section A-II/2 “Navigation at the Management Level” (IMO MC 7.01), ar nolūku sagatavot studentus funkcijas 1.1.1.1 “Voyage planning and navigation for all conditions by acceptable methods of plotting tracks” izpildei uz kuģiem.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli sastādīta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot studējošos profesionālo pienākumu izpildei atbilstoši STCW A-II/1un A-II/2 prasībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- pārzina karšu katalogu, citu publikāciju un navigācijas karšu struktūru;
- zina navigācijas karšu un publikāciju simboli;
- saprot navigācijas karšu un publikāciju korektūru;
- zina vēja, straumes un plūdmaiņu ietekmi uz kuģa kursu un ātrumu;
- pārzina kompasu un lagas korekcijas metodes;
- zina metodes kuģa atrašanās vietas noteikšanai ar krasta orientieru novērojumiem;
- pārzina reisa plānošanu un kuģošanu visos apstākļos ar atbilstošām metodēm kursa noteikšanai;
- prot izstrādāt maršrutu saskaņā ar vispārējiem maršrutu izstrādāšanas noteikumiem;
- pārzina ziņošanu saskaņā ar Vispārējiem kuģu ziņošanas sistēmu principiem un VTS procedūrām.
- Metodes: mājasdarbi, testi, praktiskie un aprēķinu darbi, ieskaites darbs.
Kritēriji:
• Reisam nepieciešamais aprīkojums, kartes un navigācijas publikācijas ir uzskaitītas un atbilst reisa drošai veikšanai.
• Maršruta izvēli pamato fakti un statistikas dati, kas iegūti no atbilstošiem avotiem un publikācijām.
• Atrašanās vietas, kursu, attāluma un laika aprēķini ir pareizi un atbilst navigācijas iekārtu pieņemtajiem precizitātes standartiem.
• Precīzi tiek noteikti visi iespējamie draudi kuģošanai.
• Galvenā izvēlētā metode kuģa atrašanās vietas noteikšanai vislabāk atbilst dominējošajiem apstākļiem un nosacījumiem.
• Atrašanās vieta, kas noteikta, izmantojot krasta orientierus, ir pieļaujamās precizitātes robežās.
• Noteiktās atrašanās vietas precizitāte ir pareizi novērtēta.
• Magnētisko kompasu un žirokompasu kļūdu pārbaužu metode un biežums nodrošina informācijas precizitāti. Prasmes: - prot izmantojot krasta orientierus, izmantot atbilstošas kartes, paziņojumus jūrniekiem un citas publikācijas, lai novērtētu noteiktās atrašanās vietas precizitāti, - spēj plānot reisu un kuģot visos apstākļos ar atbilstošām metodēm kursa noteikšanai, ņemot vērā ierobežotus ūdeņus, meteoroloģiskos apstākļus, ledu, ierobežotu redzamību, satiksmes sadales sistēmas, kuģu satiksmes vadības dienestu (VTS) darbības rajonus, rajonus ar pastiprinātu plūdmaiņu ietekmi; - prot patstāvīgi pildīt sardzes virsnieka pienākumus. - Metodes: mājasdarbi, testi, praktiskie un aprēķinu darbi, ieskaites darbs. Kritēriji: • Reisam nepieciešamais aprīkojums, kartes un navigācijas publikācijas ir uzskaitītas un atbilst reisa drošai veikšanai. • Maršruta izvēli pamato fakti un statistikas dati, kas iegūti no atbilstošiem avotiem un publikācijām. • Atrašanās vietas, kursu, attāluma un laika aprēķini ir pareizi un atbilst navigācijas iekārtu pieņemtajiem precizitātes standartiem. • Precīzi tiek noteikti visi iespējamie draudi kuģošanai. • Galvenā izvēlētā metode kuģa atrašanās vietas noteikšanai vislabāk atbilst dominējošajiem apstākļiem un nosacījumiem. • Atrašanās vieta, kas noteikta, izmantojot krasta orientierus, ir pieļaujamās precizitātes robežās • Noteiktās atrašanās vietas precizitāte ir pareizi novērtēta. • Magnētisko kompasu un žirokompasu kļūdu pārbaužu metode un biežums nodrošina informācijas precizitāti. Kompetences: - spēj plānot reisu un vadīt kuģi; - spēj noteikt kuģa atrašanās vietu un pārbaudīt noteiktās atrašanās vietas precizitāti ar visiem pieejamajiem paņēmieniem; - spēj noteikt un ņemt vērā kompasa labojumus. - Metodes: mājasdarbi, testi, praktiskie un aprēķinu darbi, ieskaites darbs Kritēriji: • Reisam nepieciešamais aprīkojums, kartes un navigācijas publikācijas ir uzskaitītas un atbilst reisa drošai veikšanai. • Maršruta izvēli pamato fakti un statistikas dati, kas iegūti no atbilstošiem avotiem un publikācijām. • Atrašanās vietas, kursu, attāluma un laika aprēķini ir pareizi un atbilst navigācijas iekārtu pieņemtajiem precizitātes standartiem. • Precīzi tiek noteikti visi iespējamie draudi kuģošanai. • Galvenā izvēlētā metode kuģa atrašanās vietas noteikšanai vislabāk atbilst dominējošajiem apstākļiem un nosacījumiem. • Atrašanās vieta, kas noteikta, izmantojot krasta orientierus, ir pieļaujamās precizitātes robežā. • Noteiktās atrašanās vietas precizitāte ir pareizi novērtēta. • Magnētisko kompasu un žirokompasu kļūdu pārbaužu metode un biežums nodrošina informācijas precizitāti. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 20%
Testi - 20% Praktiskie un aprēķinu darbi - 10% Ieskaites darbs - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sekmīgi pabeigtas 1.līmeņa studijas. Sekmīgi pabeigti studiju kursi „Informācijas tehnoloģija”, „Inženiergrafika”, „Matemātika”. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|