Kods | BM0244 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltumapmaiņas aparātu speckurss | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sigurds Jaundālders | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek apskatītas mūsdienīgas siltuma pārejas intensifikācijas tehnoloģijas. Studenti apgūst padziļinātas zināšanas speciālo siltummaiņu konstrukcijās un to projektēšanas un ražošanas tehnoloģiju īpatnībās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis sniegt padziļinātas zināšanas par dažādu specifisku siltuma un masas apmaiņas aparātu izmantošanas īpatnībām dažādās tehnoloģijās, pilnveidojot kritisku un radošo domāšanu un argumentēšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi ir: pilnveidot prasmes tehnoloģisko risinājumu, shēmu un siltummaiņu efektivitātes izvērtēšanā; sniegt zināšanas par siltumapmaiņas aparātu ražošanas procesiem un mūsdienīgām tehnoloģijām, pilnveidojot ražošanas procesa organizēšanas un izmaksu noteikšanas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot un analizēt siltumtehniskajās, enerģētiskajās un ķīmijas tehnoloģiju iekārtās notiekošo siltuma un masas apmaiņas procesu fizikālo būtību un likumsakarības. - Pārbaudes veidi: patstāvīgā aprēķinu darba veikšana, diskusijas, eksāmens
Kritēriji: spēj izskaidrot siltuma un masas apmaiņas iekārtu darbības principus un uzbūvi. Spēj noteikt un izvērtēt būvkonstrukcijās, siltummaiņos un citās tehnoloģiskajās iekārtās notiekošos siltumpārejas procesus. - Pārbaudes veidi: mājas aprēķina darbs, laboratorijas darbu veikšana un atskaites sagatavošana. Kritēriji: spēj izskaidrot procesus un parādības siltumtehniskajās iekārtās un atdalošajās konstrukcijās, analizēt un pamatot to tipus un to izvēli. Spēj izstrādāt optimālo siltumapmaiņas intensifikācijas risinājumu un sniegt priekšlikumus siltummaiņa konstrukcijas uzlabošanai. - Pārbaudes veidi: mājasdarbs, eksāmens. Kritēriji: spēj veikt rekuperatīvo un reģeneratīvo siltummaiņu projektēšanas un pārbaudes aprēķinus. Augstākam vērtējumam papildus veic projektēšanu, izmantojot specializētas datorprogrammas. Spēj noteikt un izvēlēties siltummaiņa ražošanas tehnoloģijas sastāvdaļas un nepieciešamos resursus ražošanas procesa organizēšanai. - Pārbaudes veidi: projekta darbs. Kritēriji: pamatoti izvēlēties atbilstošus siltummaiņa konstrukcijas īpatnībām ražošanas posmus, to tehnoloģiskās iekārtas. Augstākam vērtējumam sniedz priekšlikumus ražošanas organizācijas procesa uzlabojumiem un/vai nosaka iekārtas ražošanas procesa izmaksas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie un patstāvīgie mājas darbi - 30%
Laboratorijas darbi un atskaites - 10% Projekta darbs - 30% Projekta darba prezentācija/eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Siltumapmaiņa, hidro- un gāzu dinamikas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|