Kods | JA0053 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu vadības sistēmas (studiju darbs) | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Miroslavs Mališko | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju darbs sastāv no trim uzdevumiem kuģu mehānikas studiju programmas studentiem un četriem uzdevumiem kuģu elektroautomātikas studiju programmas studentiem. Priekš pirmā un otrā studiju darba uzdevumiem gan mehānikas, gan elektroautomātikas studiju programmas studentiem tiek iedalīti divi kuģu palīgmehānismi, kuriem ir nepieciešams izveidot vadības algoritmu priekš PLK ar Crouzet Milenium M3 programmatūru. Pēc vadības algoritma izveides studenti veic tā simulāciju ar programmatūras palīdzību un atbilstoši novērš radušās kļūdas, ja tādas tika pieļautas. Studenti arī apraksta sistēmas darbības principu.. Trešā uzdevuma ietvaros studenti veic kuģa mehānisma pneimatiskas vai hidrauliskas sistēmas konstruēšanu un simulāciju ar FluidSIM programmatūru. . Kuģu elektroautomātikas studiju programmas studentiem ir ceturtais studiju darba uzdevums, kas ietver kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektriskās shēmas izveidi un tās simulāciju ar programmatūras CADeSIMU palīdzību. . Studenti izpilda studiju darbu atbilstoši mācībspēka norādījumiem.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju darba mērķis ir attīstīt prasmes automātisku vadības sistēmu darbības novērtēšanā un kļūmju novēršanā. Studiju darba pirmā un otrā uzdevumu mērķis ir iemācīt izveidot divu kuģa palīgmehānismu vadības sistēmas algoritmu ar Crouzet Milenium M3 programmatūru priekš PLK, apkopot rezultātus un tos interpretēt, kā arī nostiprināt zināšanas par kuģa palīgmehānismu automātiku. Trešā studiju darba uzdevuma mērķis ir iemācīt izveidot kuģa mehānisma pneimatisku vai hidraulisku sistēmu un sniegt zināšanas par pneimatisku un hidraulisku sistēmu uzbūvi un darbības principu. Ceturtā studiju darba uzdevuma mērķis iemācīt izveidot kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmu un veikt tās simulāciju ar programmatūras CADeSIMU palīdzību, kā arī sniegt padziļinātas zināšanas par kuģu mehānismu piedziņas motoru elektrisko shēmu darbības principu un nepieciešamās prasmes kļūmju novēršanai reālajās elektriskajā ķēdēs. Studiju darba uzdevumi ir iemācīt: 1. Izveidot divu kuģa palīgmehānismu vadības sistēmas algoritmus ar Crouzet Milenium M3 programmatūru priekš PLK. 2. Izveidot kuģa mehānisma pneimatisku vai hidraulisku sistēmu. 3. Izveidot kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmu. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
1) Izprot dažādas automātiskās vadības metodes un īpašības,
2) Izprot kontroles mēraparatūru, signalizācijas un pārraudzības sistēmas, kuģu propulsijas un palīgmehānismu automātiskas vadības sistēmas, kuģa energosistēmu un palīgmehānismu vadības sistēmu sagatavošanu darbībai, kā arī kuģa propulsijas sistēmu un palīgmehānismu vadības sistēmu apkalpi un remontu. - Metodes: studiju darbs (valoda un tehniskais noformējums, saturs, secinājumi un priekšlikumi) un tā aizstāvēšana.
Vērtēšanas kritēriji: spēj parādīt zināšanas par kontroles mēraparatūru, signalizācijas un pārraudzības sistēmām, kuģu propulsijas un palīgmehānismu automātiskas vadības sistēmām, kuģa energosistēmu un palīgmehānismu vadības sistēmu sagatavošanu darbībai, kā arī kuģa propulsijas sistēmu un palīgmehānismu vadības sistēmu apkalpi un remontu. Prasmes. 1) Spēj izveidot kuģa palīgmehānismu vadības sistēmas algoritmu ar Crouzet Milenium M3 programmatūru. 2) Spēj izveidot mehānismu vadības sistēmas algoritmu ar PLK. 3) Spēj izveidot kuģa mehānisma pneimatisku vai hidraulisku sistēmu. 4) Spēj izveidot kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmu. 5) Spēj veikt kuģa palīgmehānismu automātiskās vadības sistēmas analīzi. 6) Spēj veikt kļūmju meklēšanu un to novēršanu automātiskajās vadības sistēmās, mehānismu piedziņas elektromotoru elektriskajās ķēdēs, kā arī pneimatiskajās un hidrauliskajās sistēmās. - Metodes: studiju darbs (valoda un tehniskais noformējums, saturs, secinājumi un priekšlikumi) un tā aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji: 1) Spējas patstāvīgi praktiski izveidot mehānismu vadības sistēmas algoritmu ar Crouzet Milenium M3 programmatūru un PLC. 2) spējas patstāvīgi izveidot kuģa mehānisma pneimatisku vai hidraulisku sistēmu. 3) Spējas patstāvīgi izveidot kuģa mehānisma piedziņas motora elektrisko shēmu. 4) Spējas patstāvīgi analizēt kuģa palīgmehānismu vadības sistēmu, pneimatisku un hidraulisku sistēmu un piedziņas motoru elektriskās ķēdes. 5) Spējas patstāvīgi meklēt un novērst kļūmes kuģu automātiskajās vadības sistēmās, kuģu mehānismu piedziņas motoru elektriskajās shēmās, kā arī pneimatiskajās un hidrauliskajās sistēmās. Kompetences. 1) Spēj izmantot gūtās zināšanas nepieciešamo algoritmu izveidē. 2) Spēj kritiski novērtēt rezultātus un pamatoti pieņemt lēmumu par tālāko rīcību. 3) Spēj pielietot zināšanas kļūmju meklēšanā un novēršanā kuģu mehānismu automātiskajās vadības sistēmās. 4) Spēj pielietot zināšanas kļūmju meklēšanā un novēršanā kuģu mehānismu piedziņas motoru elektriskajās shēmās. - Metodes: studiju darbs (valoda un tehniskais noformējums, saturs, secinājumi un priekšlikumi) un tā aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji: 1) Spējas patstāvīgi formulēt un kritiski interpretēt iegūtos analīzes rezultātus, tai sk., pieņemt pamatotus lēmumus. 2) Spējas atpazīt raksturīgās kļūmes automātiskajās vadības sistēmās un izvēlēties pareizu risinājumu kļūmes novēršanai |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darba valoda un tehniskais noformējums - 10%
Saturs: izklāsta loģika, teorija un prakse - 50% Secinājumi un priekšlikumi - 10% Studiju darba aizstāvēšana - 30% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas zināšanas matemātikā, fizikā, elektrotehnikas teorētiskie pamati. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|