Kods | BM0232 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Eksperimenta plānošana un datu analīze | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edmunds Kamoliņš, Mihails Gorobecs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apskatīti eksperimenta plānošanas bāzes principi, eksperimenta plānošanas efektivitātes nosacījumi, atgriezeniskās funkcijas, faktoru atlases procesa formalizēšana, eksperimenta laukuma un shēmas izvēle. Kursa ietvaros apgūšanai piedāvātas eksperimenta plānošanas metodes, pilnīgs faktoru eksperiments, daļējais faktoru eksperiments, eksperimenta rezultātu matemātiskā apstrāde, datu analīzes tradicionālās metodes, datu statistikas apstrādes ekspresīvās metodes, informācijas tehnoloģiju izmantošana eksperimenta rezultātu apstrādē un analīzē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanās par modelēšanas metodēm un attīstīt prasmes plānot eksperimentus un apstrādāt datus. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) sniegt zināšanas par par dažādiem modelēšanas rīkiem, to priekšrocībām un trūkumiem, 2) iegūt iemaņas formalizēt eksperimentus un izmantot statistikas metodes un datormodelēšanu dzelzceļa transporta problēmu risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot matemātiskās statistikas metodes sadalījuma funkcijas parametru novērtēšanai. -
Students apgūst plānošanas metožu un eksperimentālās plānošanas izmantošanas iespējas - Laboratorijas darbi. Eksāmens. Spēj izmantot piemērotu rīku, veicot problēmas kvalitatīvu un kvantitatīvu analīzi, spēj izvēlēties reālās situācijas problēmai piemērotus modelēšanas rīkus. - Laboratorijas darbi. Spēj izpildīt faktora analīzi. Spēj izstrādāt jaunus komponentus sarežģītāku pētījuma uzdevumu modelēšanai - Laboratorijas darbi. Spēj izveidot modeli, izvēloties piemērotus programmas komponentus, vajadzības gadījumā programmējot jaunus. Spēj veikt modeļa adekvātuma pārbaudi.Spēj veikt statistiskās hipotēzes pārbaudi - Laboratorijas darbi. Spēj izpildīt korelatīvas, regresijas un dispersijas analīzi. - Laboratorijas darbi. Spēj veikt datu analīzi, lietojot modeli. - Laboratorijas darbi. Saprot un spēj izmantot matemātiskās statistikas metodes dzelzceļa transporta problēmu risināšanai. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Laboratorijas darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, varbūtību teorija un matemātiskā statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|