Kods | BM0227 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Automobiļa un ceļa sistēmas dinamika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivis Grīslis, Māris Gailis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā tiek apskatīts automobilis un autoceļš kā vienota sistēma, akcentējot autoceļa seguma virsmas, ceļa reljefa un profila ietekmi uz automobiļa gaitas laidenību un automobiļa vadāmību. Studiju priekšmetā padziļināti tiek apgūstas gan teorētiskās zināšanas par automobiļu gaitas laidenību, atsperojuma ietekmi uz automobiļa svārstībām un automobiļa dinamisko raksturotāju analītiskajām pētniecības metodēm, gan praktiskās iemaņas risinot individuālus uzdevumus par laboratorijas darbu tematiku. Studiju priekšmetā izklāstītās tēmas specifiski atlasītas, lai dotu iespēju apgūt zināšanas par automobiļa dinamisko īpašību analīzi, pētot sistēmu ceļš – automobilis – vadītājs kā vienotu veselumu. Būtiskās studiju priekšmeta tēmas ir: ceļa nelīdzenumu statistiskie parametri; automobiļa svārstību aprēķina shēma un diferenciālvienādojumi; automobiļa gaitas laidenības kritēriji un cilvēka ķermeņa biodinamiskie modeļi; automobiļa dinamisko raksturotāju analītiskās pētniecības metodes. Papildus teorētisko zināšanu apguvei klātienē, studenti veic laboratorijas darbus atbilstoši individuāliem uzdevumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir apgūt automobiļu un ceļa sistēmas dinamikas analīzi, izvērtējot katra sistēmas elementa ietekmi uz sistēmas kopējo darbību un veicot atbilstošus aprēķinus. Izvirzītā mērķa sasniegšanai, noteikti sekojoši uzdevumi: prasme pielietot automobiļa svārstību aprēķina shēmu un diferenciālvienādojumus automobiļa svārstību parametru analītiskajā aprēķinā un riteņa ar elastīgu riepu rites modeļos; prasme veikt ceļa mikroprofila pierakstu un autoceļa spektrālo blīvuma analīzi, kā arī iemaņas veikt automobiļu kustības kursa eksperimentālos pētījumus; prasme izstrādāt automobiļa gaitas laidenības kritērijus, cilvēka ķermeņa biodinamiskie modeļus un riteņa rites modeļus; prasme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot divasu automobiļa svārstību aprēķina shēmu un diferenciālvienādojumus automobiļa svārstību parametru analītiskajā aprēķinā un riteņa ar elastīgu riepu rites modeļos. - Rakstiskas atbildes uz eksāmena jautājumiem Spēj veikt ceļa mikroprofila pierakstu un autoceļa spektrālo blīvuma analīzi, kā arī automobiļu kustības kursa eksperimentālos pētījumus. - Laboratorijas darbu izstrāde un aizstāvēšana, Spēj izstrādāt automobiļa gaitas laidenības kritērijus, cilvēka ķermeņa biodinamiskie modeļus un riteņa ar elastīgu riepu rites modeļus. - Praktiskā darba aizstāvēšana, zinātniski pētnieciskas diskusijas, publiskas uzstāšanās ar darba ziņojumiem. Spēj nodrošināt automobiļa dinamisko raksturotāju analītiskās pētniecības metožu pareizu pielietošanu. - Rakstiskas atbildes uz eksāmena jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atbildes uz eksāmena jautājumiem - 50%
Laboratorijas darbu novērtēšana - 30% Praktiskā darba novērtēšana - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Prasmes automobiļu ekspluatācijas īpašību projektēšanā, mērīšanā, novērtēšanā. un analīzē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|