Kods | BM0217 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inženiermehānikas problēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Čerpinska, Sabīne Upnere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Teorētisku likumu un metožu pielietojums aplūkojot virkni tipisku gadījumu transporta un iekārtu elementu aprēķinu modeļos, to precizitātes izvēle nepietiekamas informācijas apstākļos. Statisko un dinamisko slodžu, mehānisko spriegumu noteikšana, optimizācijas uzdevumi pneimo-hidro un elektromehāniskās sistēmās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar aprēķinu programmām mašīnbūvē un ar to saistītajām problēmām. Tam nolūkam tiek risināti šādi uzdevumi: 1. Aplūkotas statikas, kinemātikas un dinamikas fundamentālās sakarības. 2. Iemācīt studentiem mehānikas uzdevumu risināšanu ar datorprogrammām. 3. Pilnveidot studējošo zināšanas fizikas jomā, kas saistīta ar mehāniku. 4. Iemācīt studentiem prasmi orientēties tehnikas, mehānikas un mašīnbūves objektu aprēķinu jomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne, kāpēc rodas inženiermehānikas problēmas; spēja noteikt preventīvus pasākumus - Atkārtojuma tests Spēja novērtēt vibrāciju radītās problēmas elektro-mehāniskās sistēmās - Atkārtojuma tests Spēja paredzēt dzelzceļa transporta kustības kinemātikas problēmas - Kursa darbs Kritēriji: maksimālais novērtējums, ja veikta simulācija Spēja pielietot svārstību teoriju ēku un tiltu aprēķinā - Kursa darbs Kritēriji: maksimālais novērtējums, ja veikta simulācija Spēja analizēt problēmas, kas saistītas ar modernajiem materiāliem - Gadījuma izpēte, grupu darbs Kritēriji: maksimāls novērtējums, ja sagatavota prezentācija |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālie uzdevumi - 60%
Atkārtojuma testi (Google forms tests vai "Kahoot!" spēle) - 10% Grupas projekts - 10% Eksāmens (Tests + Praktiskā daļa) - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas fizikas kurss. Augstākā matemātika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|