Kods | BM0208 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bioķīmijas un biofizikas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Zemīte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dzīvības procesu ķīmija - aminoskābes, olbaltumi, vitamīni, ogļhidrāti, lipīdi, mikroelementi un ūdens, to nozīme organismā. Ģenētiskās informācijas pārneses mehānisms, hromosomu un gēnu struktūra, olbaltumvielu sintēze. Biomolekulu ķīmiskās un fizikālās pētījumu metodes. Membrānas. Dzīva organisma termodinamika.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar molekulām, kas ir dzīvas dabas ķīmiskais pamats, tajā skaitā par aminoskābēm, olbaltumvielām, vitamīniem, ogļhidrātiem, lipīdiem, mikroelementiem un ūdeni, tā lomu. Noskaidrot jautājumus, kas ir saistīti ar ģenētisko informāciju pārnešanu, hromosomu un gēnu struktūrām, olbaltumvielu sintēzi un regulāciju. Iepazīties ar ķīmiskām un fizikālām biomolekulu pētījumu metodēm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties klasiskās bioķīmijas tēmās un jautājumos - Pārbaudes veidi: testi, kontroldarbi, rakstisks eksāmens
Kritēriji: spēj brīvi orientēties bioķīmijas jautājumos Spēj patstāvīgi veikt eksperimentus - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu ieskaite Kritēriji: spēj apstrādāt mērījumu rezultātus, analizēt tos, Spēj orientēties biomolekulu noteikšanas metodēs, to darbības principos - Pārbaudes veidi: testi, kontroldarbi, rakstisks eksāmens Kritēriji: spēj orientēties bioķīmijā izmantojamo metožu klāstā, spēj izskaidrot to darbības principus |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi - 40%
Patstāvīgais darbs - 30% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika,neorganiskā un organiskā ķīmija, matemātika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|