Kods | BM0204 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ritošā sastāva uzbūve un vilce | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Eiduks, Pāvels Stankēvičs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts dzelzceļa ritošā sastāva veidu un vilces teorijas pamatu apgūšanai, ritošā sastāva riteņpāra un sliežu ceļa ģeometrijas un vilcienu bremžu sistēmas uzbūves un darbības izpētei.. Studiju kursa ietvaros aplūkoti vilcienu modeļi; spēki, kas darbojas uz vilcienu kustības laikā; dotas ritošā sastāva matemātiskas modelēšanas iemaņas dažādiem kustības veidiem; un izskatīti arī ekipāžu kustības stabilitātes, laidenuma un komforta kritēriji, ritošā sastāva un sliežu ceļa dinamiskie parametri, ekipāžu kustība taisnos un līkos ceļa posmos.. Studiju kurss sevī iekļauj arī ritošā sastāva bremzēšanas sistēmas izpēti, kurai tiek apskatīti spēka un bremzēšanas ceļa noteikšanas metodes; bremžu iekārtas: barošanas aparāti, mašīnista krāni, gaisa sadalītāji un maģistrāles, aparatūra, mehāniskā daļa; elektropneimatiskās un elektriskās bremzes; drošības aparāti kā arī bremžu sistēmu ekspluatācija un remonts.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot kompetentu mūsdienīgu priekšstatu par transporta līdzekļu konstrukcijām un to īpatnībām, vilces aprēķinu pamatiem un ekspluatācijas organizāciju; ritošā sastāva un sliežu ceļa mijiedarbības iemesliem, sekām un to samazināšanas vai novēršanas metodēm; ritošā sastāva automātisko bremžu sistēmām, to darbības principiem. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) sniegt zināšanas par dzelzceļa ritošā sastāva veidiem, to ekspluatācijas un vilces īpatnībām, bremžu sistēmu veidiem, to izmantošanas praksi vilces līdzekļos un par ritošā sastāva matemātiskiem modeļiem; 2) veidot izpratni par vilces līdzekļu un bremžu sistēmu uzbūvi, jaudas pārvadiem, riteņu un sliežu ceļa mijiedarbību; 3) attīstīt prasmes vilciena kustības vienādojuma risināšanā; vibrācijas un dinamiskas slodzes aprēķiniem; sastāva masas, vilces spēka, bremzēšanas spēka un bremzēšanas ceļa noteikšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot ritošā sastāva un to mezglu uzbūvi, ritošā sastāva sliežu ceļa svārstību cēloņus, to slāpēšanas metodes; ritošā sastāva un sliežu ceļa dinamiskos raksturojumus; kustības nosacījumus taisnos un līkos ceļa posmos; bremžu sistēmas darbības principus un uzbūvi. - Kontroldarbi un eksāmens. Spēj pamatot savu viedokli salīdzinot ritoša sastāva tipus un mezglus. - Studiju darba aizstāvēšana. Prot noteikt pieļaujamo vilciena masu. Prot risināt vilcienu kustības diferenciālvienādojumu. - Studiju darba aprēķinu daļa. Praktiskie un laboratorijas darbi. Spēj aprēķināt lokomotīves īpatnējo vilces spēku un vilciena kustības pretestības un bremzēšanas īpatnējos spēkus. - Studiju darba aprēķinu daļa. Praktiskie un laboratorijas darbi. Spēj pielietot bremzēšanas spēka un ceļa aprēķinu metodes, prot aprēķināt vilciena nodrošināšanu ar bremzēm, bremžu vadības ierīces un bremžu shēmas darbību bojājumu gadījuma. - Praktiskie un laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 15%
Studiju darba aizstāvēšana - 15% Studiju darbs - 25% Eksāmens - 25% Praktiskie un laboratorijas darbi - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skaitliskas metodes transporta uzdevumos. Datortehnoloģijas transportā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|