Kods | BM0198 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datormodelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inženiergrafika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kaņeps | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā iegūst un padziļina zināšanas un prasmes CAD un CAE jomās. Iesākumā tiek apgūta plakanu mehānismu, ģeometrisku datormodeļu izveide ar 2D CAD programmām un šo modeļu izmantošana simulāciju veikšanai ar vienkāršākajām CAE programmām, piemēram, Working Model 2D. Turpinājumā studenti apgūst un papildina prasmes dažādas sarežģītības objektu 3D modeļu izveidē ar vidējā līmeņa CAD programmatūrām SolidWorks vai Autodesk Inventor. Pēc tam izskaidrota mašīnu un aparātu elementu ģeometriskās modelēšanas un funkcionālās projektēšanas būtība un to atšķirības. Tiek dots ieskats konstruktīvu elementu stiprības analīzē un apgūta vienkāršu mehānismu kustību simulācija ar CAD programmu CAE funkcionālajiem moduļiem. Nobeigumā tiek apgūti 3D modeļu fotoreālistiskas vizualizācijas un animāciju izveides pamati ar vidējā līmeņa CAD programmām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir paaugstināt studentu kompetenci CAD, un CAE jomās, kas ļautu šī veida datorprogrammas pilnvērtīgāk izmantot turpmākajā radošajā darbībā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Paplašināt zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas 2D un 3D modeļu izveidē ar CAD programmām. 2. Vienkāršos uzdevumos sniegt vai papildināt zināšanas un praktisko pieredzi ar zemākā un vidējā līmeņa CAE programmām vai šāda veida programmu moduļiem. 3. Sniegt un papildināt prasmes dizaina ideju efektīgā pasniegšanā, izmantojot fotoreālistiskās vizualizācijas un animācijas iespējas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj projektējamos objektus attēlot vienkāršotās 2D vai 3D aprēķinu shēmās kā arī izvēlēties atbilstošu programmatūru statikas, kinemātikas, dinamikas un stiprības analīzes uzdevumu risināšanai. - Pārbaudes veids: kontroldarbs, praktiskie patstāvīgie darbi, noslēdzošais darbs.
Kritēriji: spēj izveidot korektas aprēķinu shēmas, kas atbilst risināmā uzdevuma specifikai un izvēlēto CAE programmu iespējām.
Pārzina 2D un 3D virtuālo ģeometrisko modeļu izveidi ar CAD programmatūrām un šo ģeometrisko datu nodošanas tehnoloģijas CAE funkcionālajiem moduļiem vai ārējām CAE programmām. - Pārbaudes veids: praktiskie patstāvīgie darbi, noslēdzošais darbs. Kritēriji: prot ar CAD programmām veidotu objektu ģeometrisko modeļu sastāvdaļas importēt CAE programmās/moduļos un savienot tos funkcionēt spējīgā objekta datormodelī. Spēj salīdzinoši vienkāršus statikas, kinemātikas, dinamikas un stiprības analīzes uzdevumus risināt ar atbilstošiem CAD programmu moduļiem vai ārējām CAE programmatūrām. - Pārbaudes veids: praktiskie patstāvīgie darbi, noslēdzošais darbs. Kritēriji: spēj ar pašveidotu pētāmā objekta datormodeli veikt plānotos pētījumus, piešķirot tā sastāvdaļām fizikālos parametrus un ārējās ierosmes kā arī reģistrēt pētījumu rezultātus. Izprot atšķirības starp datorizētu ģeometrisko modelēšanu un funkcionālo projektēšanu, spēj vienkāršākos funkcionālās modelēšanas rīkus izmantot savos projektos. - Pārbaudes veids: praktiskie patstāvīgie darbi, noslēdzošais darbs. Kritēriji: spēj projektos izmantot funkcionālās projektēšanas rīkus, lai nepastarpināti izstrādātu un aprēķinātu mašīnu un aparātu elementu konstrukciju. Pārzina vizualizāciju un animāciju veidošanā ar šim nolūkam specializētiem CAD programmatūru funkcionālajiem moduļiem. - Pārbaudes veids: praktiskie patstāvīgie darbi, noslēdzošais darbs. Kritēriji: spēj izveidot objekta dizainu atspoguļojošus reālistiskus attēlus un to uzbūvi un funkcionalitāti atspoguļojošas animācijas. Prot ar CAD/CAE programmatūrām izstrādātos darbus profesionāli prezentēt. - Pārbaudes veids: noslēguma darbs, tā prezentācija. Kritēriji: spēj pārliecinoši un korekti sagatavot un prezentēt noslēdzošo darbu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie patstāvīgie darbi - 50%
Kontroldarbs - 10% Noslēguma darbs, tā prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Inženiergrafika un datorizētās projektēšanas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|