IV0143 Starptautiskās uzņēmējdarbības aktualitātes

Kods IV0143
Nosaukums Starptautiskās uzņēmējdarbības aktualitātes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Remigijs Počs, Ģirts Freibergs, Maira Leščevica, Sigita Gailuma
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studējošais iegūst padziļinātu izpratni par par starptautiskās tirdzniecības relatīvo priekšrocību teoriju, kā arī ieskatu starptautiski salīdzināmā valstu konkurētspējas, uzņēmējdarbības vides, uzņēmumu pārvaldības un zīmolu spēka izvērtējumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Starptautiskās uzņēmējdarbības vides vispārējs raksturojums 2 2 2 2
Relatīvo priekšrocību teorija 4 4 2 4
Ārējo tirgu apgūšanas metodes 6 4 2 8
Valstu konkurētspēja 4 6 2 8
Uzņēmējdarbības vide 6 4 3 8
Valstu labklājība 4 6 2 8
Pasaules ekonomikas tendences 4 8 3 8
Publiskā Privātā Partnerība 6 4 2 8
Zīmola spēks un vērtība 6 8 3 8
Uzņēmumu pārvaldība 6 4 2 8
Cenu noteikšanas stratēģija 2 4 2 6
Biznesa modeļu inovācija 4 2 2 6
Nobela prēmiju laureāti ekonomikā 6 4 3 8
Kopā: 60 60 30 90
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis ir radīt studējošo izpratni par starptautisko tirdzniecību un uzņēmējdarbību raksturojošiem, ietekmējošiem, teorētiskajiem un praktiskajiem faktoriem. Uzdevums ir dot iespēju studentiem apgūt: 1.) spēju atrast, uztvert un kritiski analizēt starptautisko uzņēmējdarbību raksturojošu informāciju; 2.) formulēt savu viedokli par starptautiskajā uzņēmējdarbībā būtiskiem faktoriem un paust to gan rakstiski, gan publiskas runas veidā; 3.) studēt un sasniegt rezultātu individuāli un komandā; 4.) spēju izprast cēloņsakarības uzņēmējdarbības vidē un valsts ietekmē uz to.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot relatīvo priekšrocību teoriju, valstu konkurētspējas, labklājības līmeņa un uzņēmējdarbības vides salīdzināšanas kritērijus. - Kontroldarbs. Eksāmens.
Pārzina zīmola spēka un vērtības noteikšanas kritērijus, kā arī izprot ārējo tirgu apgūšanas metodes. - Patstāvīgais un/vai grupu darbs, tā prezentācija. Mājas darbs. Kontroldarbs.
Spēj noteikt uzņēmumu pārvaldības pamatprincipus, biznesa modeļu inovāciju, jaunākās Nobela balvu saņēmušās ekonomikas teorijas un cenu noteikšanas stratēģiju. - Kontroldarbs. Eksāmens.
Spēj izmantot publiskās un privātās partnerības projektu (PPP) metodes publiskajos iepirkumos. - Patstāvīgais un/vai grupu darbs, tā prezentācija. Mājas darbs. Kontroldarbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kontroldarbs - 20%
Grupu darbs un tā prezentācija - 20%
Mājasdarbs - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Nepieciešamas priekšzināšanas Makroekonomikā, Statistikā, Starptautiskajā ekonomikā, Starptautiskajā tirdzniecībā, Uzņēmējdarbības vadīšanā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 60.0 0.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]