Kods | IV0142 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Reģionālā pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Armands Auziņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz teorētiskās zināšanas par reģionu būtību, reģionu attīstības vērtēšanas metodikām un attīstības teorijām, kā arī praktiskas zināšanas par pilsētu un reģionu vadību, īpaši lēmumu pieņemšanu un īstenošanu. Studenti tiek iepazīstināti ar reģionālo politiku un attīstību, reģionu pārvaldību un attīstības iespējām, pilsētām un reģionu ekonomiku, kā arī gūst izpratni par reģionālās pārvaldības procesiem un praktiskas iemaņas attīstības politikas izvērtēšanā un rezultātu diskutēšanā Latvijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt ar pilsētu un reģionu pārvaldību un attīstību ne tikai Latvijā, bet arī citur pasaulē, un attīstīt izpratni par reģionālās attīstības teorijām, procesiem, iespējām un izaicinājumiem. Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt ar reģionu būtību; - attīstīt spējas novērtēt reģionu attīstības politiku un līmeni un noteikt reģionu attīstības problēmas un to risinājumus; - izskaidrot reģionālās attīstības teorijas un reģionu attīstības novērtēšanas kritērijus un metodes; - izskaidrot reģionālās attīstības politiku, teritoriālās plānošanas instrumentus un reģionu pārvaldes sistēmu un attīstības mērķus; - veicināt izpratni par kopējo reģionu un pilsētu pārvaldības sistēmu un attīstības procesiem; - iemācīt piemērot labas pārvaldības principu, kādā no reālām pilsētvides un reģionāla rakstura problēmām; - attīstīt spējas plānot, veidot un izvērtēt finanšu resursus teritoriālo attīstības procesu nodrošinājumam vietējā un reģionālajā līmenī; - attīstīt spējas veikt un analizēt ekonomiskos aprēķinus, kas saistīti ar pilsētu un reģionu ilgtspējīgu attīstību; - pilnveidot izpratni par attīstības faktoriem reģionālā mērogā un spēju saskatīt attīstības potenciālu un izaicinājumus un novērst iespējamos riskus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot reģiona būtību - Diskusija, eksāmens Prot novērtēt reģionu attīstības līmeni un reģionu attīstības problēmas - Patstāvīgs un grupu darbs Spēj izskaidrot reģionālās attīstības teorijas un reģionu attīstības novērtēšanas kritērijus un metodes - Patstāvīgs darbs, eksāmens Spēj izskaidrot reģionālās attīstības politiku un reģionu pārvaldes sistēmu Latvijā - Diskusijas, eksāmens Saprot kopējo reģionu/ pilsētu pārvaldības sistēmu. Saprast savu nozīmi un spēju ietekmēt un piedalīties pašvaldību vadībā - Diskusija Spēj analizēt un novērtēt sociālo un politisko procesu ietekmi uz reģionu attīstību - Diskusija, eksāmens Saprot sadarbības un interešu līdzsvarošanas nepieciešamību un analizēt sabiedriski nozīmīgas problēmas - Patstāvīgs darbs, eksāmens Spēj analizēt lielu informācijas apjomu, detalizējot un uzsverot būtisko, lai virzītu un aizstāvētu savas vai interešu grupas intereses pašvaldību teritoriju attīstībā - Patstāvīgs un grupu darbs, prezentācija, diskusija Lieto labas pārvaldības principu, kādā no reālām pilsētvides un reģionāla rakstura problēmām - Patstāvīgs darbs, diskusija Spēj veikt ekonomiskos aprēķinus, kas saistīti ar reģionu ilgtspējīgu attīstību - Patstāvīgs darbs Spēj izprast attīstības faktorus reģionālā mērogā, kā arī saskatīt un novērst iespējamos riskus - Grupu darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
līdzdalība un aktivitāte - 15%
praktiskais darbs - 35% eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Makroekonomika, mikroekonomika, statistika un tās analīzes metodes, finanšu pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|