Kods | BM0176 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālu pretestība (mašīnzinībās) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andrejs Krasņikovs, Vladimirs Gonca, Olga Kononova, Juris Kalinka, Guntis Strautmanis, Svetlana Sokolova, Normunds Jēkabsons, Laimdota Šnīdere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pamathipotēzes. Matemātiskie modeļi. Aprēķinu shēmas. Spēki. Spriegumi. Deformācijas. Stiepe. Spiede. Stiprības aprēķini. Stiprības teorijas. Vērpe. Liece. Eksperimenta uzdevumi. Elastības pamats. Vispārīgie principi un teorēmas. Pārvietojumi. Stabilitāte. Ļodze. Dinamiskie uzdevumi. Trieciens. Ilgizturība. Plātnes un čaulas. GEM metode sijai liecē un ļodzē. Sistēmu stabilitāte. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir nodrošināt studējošiem prasmi aprēķināt un analizēt siju un stieņu inženiertehniskās konstrukcijas, ņemot vērā uzdotās prasības un kritērijus. Uzdevums - novērtēt stiprību un stabilitāti izprojektētai sijai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj analizēt stabilitāti konstrukcijām no dažādiem materiāliem. - Studiju darbs un eksāmena uzdevumi.
Kritēriji: Maksimālie punkti par darbiem, kas noformēti ar datoru. Students spēj analizēt un rēķināt plātni un čaulu pie simetriskas slodzes. - Kontroldarbs un eksāmena uzdevums. Students spēj analizēt siju konstrukcijas svārstības un iedarbību triecienā pēc uzdotiem kritērijiem. - Studiju darbs un eksāmena uzdevums. Students spēj rēķināt konstrukcijas izmantojot GEM metodi un datorprogrammu. - Studiju darbs. Kritēriji: Simulācijas sarežģītība, paskaidroti soļi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atkārtojuma uzdevumi un testi - 10%
Patstāvīgie darbi - 60% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, Mehānika, Fizika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|