| Kods | IV0140 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Tirgus ekonomikas problēmas un politika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ilze Judrupa, Aleksandrs Fedotovs, Kristaps Freimanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija | 
					
				Tirgus nepilnības, to cēloņi: monopoli, asimetriska informācija, blakusefekti, sabiedriskie labumi, darījumu kārtošanas izmaksas, risks. Sabiedrības (valsts) metodes tirgus neveiksmju neitralizēšanā. Pigu nodokļi. Kouza teorēma. Sabiedriskās izvēles teorija. Tiešā demokrātija, pārstāvniecības demokrātija. Galvenās valsts neveiksmes: lobēšana, mijatbalsts, birokrātija, politiskās rentes meklēšana. . | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs | 
				
  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Mērķis un uzdevumi, izteikti  kompetencēs un prasmēs  | 
			Mērķis ir sagatavot konkurētspējīgu ekonomistu, kurš var mērķtiecīgi darboties valsts pārvaldē, samazinot valsts neveiksmes un uzņēmējdarbībā, samazinot kādas tirgus nepilnības. Uzdevumi: -noteikt galvenās tirgus nepilnības un izprast to veidošanās cēloņus; -noskaidrot politiskos un ekonomiskos instrumentus un pasākumus tirgus nepilnību samazināšanā; -kritiski analizēt politiskos procesus un lēmumu pieņemšanas apstākļus pārstāvniecības un tiešajā demokrātijā; -noskaidrot galvenās valsts neveiksmes un to samazināšanas iespējas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Sasniedzamie studiju  rezultāti un to vērtēšana  | 
			
				
					
						Saprot būtību tirgus neveiksmēm, valdības lomai, regulēšanas izmaksām un valdības neveiksmēm. - Praktisko nodarbību laikā studentu zināšanas dotajās jomās novērtē mācībspēks. Pētījums Spēj novērtēt konkrētu tirgus neveiksmi, valdības lomu tajā, regulēšanas izmaksas un iespējamās valdības neveiksmes. - Pētījums Spēj lietot piemērotas pētīšanas metodes, t.sk. kvantitatīvās, lai izpētītu konkrētu jautājumu - Pētījums Spēj prezentēt un aizstāvēt pētījuma rezultātus - Veiktā pētījuma ziņojuma prezentācija un aizstāvēšana, kuru vērtē mācībspēks  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | 
				 
					
					
						Pētījums: pirmais uzmetums - 25% 
					
					
					 
			Pētījums: otrais uzmetums - 25% Eksāmens: gala prezentācija pētījumam - 50%  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kuras iegūtas bakalaura līmeņa studiju priekšmetos: mikroekonomika, uzņēmējdarbība un investīcijas, u.c. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums | 
				
  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene  | 
				Nepilna laika studijas Klātiene  | 
				Nepilna laika studijas Neklātiene  | 
			
|---|---|---|---|