Kods | DA3216 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Šūnu bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Šalma-Ancāne, Artemijs Ščeglovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Biomateriālu izstrāde un pētniecība ir balstīta uz multidisciplināru pieeju, apvienojot zināšanas no vairākām zinātņu nozarēm, tādām kā materiālzinātne, ķīmijas inženierzinātne, medicīna un bioloģija. Šūnu bioloģija ietver fundamentālas zināšanas, kas nepieciešamas ne tikai bioloģijas jomā, bet arī biomedicīnā un biomateriālu pētniecībā. Studiju kurss sniedz pamatzināšanas par šūnas uzbūvi, molekulāro struktūru, funkcijām, īpašībām, kā arī šūnu pētīšanas metodēm. Studiju kurss veido izpratni par šūnu darbības mehānismu sākot ar molekulāro līmeni un beidzot ar audiem un orgāniem, kā arī par šūnu un biomateriālu savstarpējo mijiedarbību bioloģiskā vidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt izpratni par šūnu lomu kā dzīvo organismu uzbūves pamatvienību, to savstarpējo mijiedarbību un atbildes reakcijām uz ārējiem faktoriem. Studiju kursa uzdevums ir nodrošināt studentiem teorētisko zināšanu bāzi šūnu bioloģijā, uzsverot pamatzināšanas par šūnu uzbūvi, funkcijām un molekulāriem pamatiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot šūnu lomu bioloģiskajā sistēmā. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, individuāli
referāti – prezentācijas, praktisko darbu
ieskaites, eksāmens.
Kritēriji: spēj rakturot šūnu lomu bioloģiskās sistēmas darbībā. Pārzina šūnu galvenās sastāvdaļas. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, individuāli referāti – prezentācijas, praktisko darbu ieskaites, eksāmens. Kritēriji: spēj nosaukt un raksturot šūnu galvenās sastāvdaļas. Pārzina šūnu sastāvdaļu uzbūvi un funkcijas bioloģiskajā sistēmā. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, individuāli referāti – prezentācijas, praktisko darbu ieskaites, eksāmens. Kritēriji: spēj nosaukt šūnu sastāvdaļu uzbūvi un raksturot to funkcijas bioloģiskajā sistēmā. Spēj pielietot mikroskopijas metodi šūnu veidu un to sastāvdaļu identificēšanai. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, individuāli referāti – prezentācijas, praktisko darbu ieskaites, eksāmens. Kritēriji: prot identificēt un interpretēt dažādus šūnu veidus un to sastāvdaļas mikroskopijā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 20%
Individuālie referāti - prezentācijas - 20% Praktisko darbu ieskaites - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas bioloģijā un anatomijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|