Kods | IV0130 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomikas attīstības faktori un modeļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Judrupa, Kristaps Freimanis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomikas izaugsme un attīstība. Ekonomikas attīstības noteicošie faktori: cilvēkresursi, nodrošinātība ar dabas resursiem, kapitālu. Izglītības un zinātnes loma attīstībā. Iekšējie un ārējie faktori. ASV, Japānas, Vācijas, Zviedrijas un jauno industriālo valstu modeļi. Attīstošo un pārejas ekonomikas valstu modeļi. Pasaules saimniecības globalizācijas ietekme uz attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Spēt identificēt galvenos ekonomikas attīstības faktorus un izprast dažādu reālo ekonomisko modeļu funkcionēšanu konkrētā laika periodā un to perspektīvas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Saprot ekonomikas attīstības indikatorus un mērījumus, klasiskos un mūsdienu ekonomikas attīstības modeļus, vietējās (reģionālās) un globālās ekonomikas attīstības problēmas un politikas. - Praktisko nodarbību laikā studentu zināšanas dotajās jomās novērtē mācībspēks. Pētījums Spēj novērtēt konkrētu ekonomikas attīstības modeli, piedāvāt modeļa uzlabojumus, novērtēt ieviešanas problēmas reālajā ekonomikā un piedāvāt politikas risinājumus. - Pētījums Spēj lietot piemērotas pētīšanas metodes, t.sk. kvantitatīvās, lai izpētītu konkrētu jautājumu - Pētījums Spēj prezentēt un aizstāvēt pētījuma rezultātus - Veiktā pētījuma ziņojuma prezentācija un aizstāvēšana, kuru vērtē mācībspēks |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pētījums: pirmais uzmetums - 25%
Pētījums: otrais uzmetums - 25% Eksāmens: gala prezentācija pētījumam - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Makroekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|