Kods | BM0175 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datormācība (pamatkurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datormācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Jevstigņejevs, Raisa Smirnova, Svetlana Sokolova, Olga Kononova, Marina Uhanova, Lāsma Lēruma, Marina Čerpinska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir vērsts uz inženieruzdevumu risināšanu MathCad vidē. Studenti veic vienkāršus aprēķinus un darbības ar datorprogrammu, sākot ar vienkāršu funkciju analīzi, kas iekļauj nulles punktu, ekstrēmu, augšanas-dilšanas intervālu, krustpunktu noteikšanu, beidzot ar lineāro un nelineāro vienādojumu un vienādojumu sistēmu risināšanu. Studiju kursa ietvaros studenti iemācās veikt darbības ar matricām, kā arī datu apstrādi: interpolāciju, ekstrapolāciju, aproksimāciju.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studējošiem prasmi veikt inženieruzdevumos nepieciešamus aprēķinus Studiju kursa uzdevums ir sniegt studentiem kompetenci izvēlēties pareizos MathCad operatorus un novērtēt aprēķinu rezultātu pamatotību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt funkciju analīzi.
- Kontroldarba uzdevumi.
Spēj risināt lineāro un nelineāro vienādojumus un vienādojumu sistēmas. - Klases darbs. Kritērijs: students aktīvi risina atkārtojuma uzdevumus un atbild uz jautājumiem. Spēj veikt datu apstrādi. - Kontroldarba uzdevumi. Spēj veikt darbības ar matricām. - Klases darbs. Kritērijs: students aktīvi risina atkārtojuma uzdevumus un atbild uz jautājumiem. Spēj risināt uzdevumus simboliski. - Klases darbs. Kritērijs: students aktīvi risina atkārtojuma uzdevumus un atbild uz jautājumiem. Spēj risināt diferenciālvienādojumus. - Kontroldarba uzdevumi. Spēj pielietot MathCad vidi inženieruzdevumu aprēķiniem. - Eksāmena uzdevumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Klases darbs - 10%
Kontroldarbi - 40% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kursa apguvei nepieciešamas pamata zināšanas informātikā (vidusskolas līmenī). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|